Gå til innhold

Har skjermen min blitt senil? Husker ikke innstillinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en IBM C72 skjerm som for et par uker siden begynte å oppføre seg på en måte den ikke skal. Problemet oppstår i hovedsak når jeg går fra en openGL/DX applikaskjon, dvs f.eks samtlige spill. Når jeg jeg avslutter et slikt program og går tilbake til desktop fra fullscreen-mode, så husker ikke skjermen innstillingene. Dette medfører at kontrasten eller lyset står på 100 %, skjermbildet er laaaaangt til høyre og utenfor skjermens fysiske rammer, itillegg til at det er "utvidet" 100 % . Dette er fryktlig irriterende. Hver bidige gang må jeg trykke meg ihjel for å få et normalt bilde. Siden jeg akkurat har begynt med litt openGL programmering er dette helt uholdbart da jeg gjerne veksler mellom program og dekstop flere ganger i minuttet? Hva i all verden er det som er galt? Regner med at innstillingene lagres i et minnet i skjermen. Kan denne i så fall ha parkert tøflene? Jeg bruker forøvrig i hovedsak Slackware 9.0, men også windows 98 i ny og né. Har samme problem i begge OS .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt videre diagnostisering viser at når jeg skrur av skjermen og på igjen, så glemmer den innstillingene. Dvs at horisontal størrelsen og kontrast stilles på 100 %. De andre innstillingene er stor sett uberørt. Jeg antar det er skjermen det er noe i veien med.

Skrevet
Senil betyr bare at den har blitt gammel. Hvis du mente at den lider av hukommelselstap, så heter det dement. :D

Jeg prøvde å fortelle det til skjermen, men den forsto det ikke. Så da er den vel dement. Hva gjør jeg da?

Skrevet

Tror skjermen har gjort jobben sin, og er moden for å trå inn i pensjonisttilværelsen. Har selv slik skjerm (IBM C72), min er vel 4-5 år etterhvert, & blir byttet ut så snart juli kommer. Dvs når skattepenger & feriepenger kommer! :D

Skrevet
Men er det noe galt med din skjerm da?

Ehhh, glemte å si det: Har akkurat samme problemet. Blir ganske så strevsomt i lengden, må stille inn skjermen etter hvert spill jeg har vært inne på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...