Gå til innhold

Råd til kjøp av bærbar pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen, tenker å kjøpe meg ny bærbar pc til jul. Det må nesten bli en allrounder maskin (15" skjerm) siden jeg kommer til å bruke den litt til spilling samt surfing, multimedia og til å koble til hd tv(hdmi ut er must). Er spesielt Flight Simulator X jeg tenker å spille... budsjett er på 6-7000kr.

Bør man velge Intel eller AMD?

Har sett på en maskin fra komplett, HP dv5-1145

Hvis noen har noen synspunkter/erfaringer på den, forslag til andre pc'er eller andre tips setter jeg pris på det!

Mvh.

Magnus

PS: Har også lurt på hva forskjellen mellom Athlon X2 og Turion X2 er, noen som vet det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Acer Aspire 5930G ermye for pengene, og om du skal spille Flight Simulator kan du ikke ha noe dårligere en dettte.

Blir dette din hovedmaskin?

Ok, takk for innlegg, ser veldig bra ut den. Og ja, blir hovedmaskinen min.

Mottok også ukenstilbud fra netshop da denne var med, er acer'n fortsatt å foretrekke?

Mvh.

Skrevet
Acer Aspire 5930G ermye for pengene, og om du skal spille Flight Simulator kan du ikke ha noe dårligere en dettte.

Tror ikke du vet helt hva du snakker om..

Hadde en stasjonær (768 mb Ram) som dro Flight Simulator .. (gammeel verson)

Har et søskenbarn som har en pc (1,5 Ram) som drar det siste flight simulator spillet..

Skrevet (endret)

Ok, er det noen som har andre forslag eller innspill? Setter pris på alt...

Ser også at Acer Aspire 5930G er en ganske "gammel" modell som er på tur ut...?

Endret av cLerran
Skrevet

Tror ikke du vet helt hva du snakker om..

Hadde en stasjonær (768 mb Ram) som dro Flight Simulator .. (gammeel verson)

Har et søskenbarn som har en pc (1,5 Ram) som drar det siste flight simulator spillet..

Ok, Flight simulator X (Nyeste) er et krevende spill. Om du skal spille på flyplasser som Heathrow eller John F Kennedy International Airport, som er i store byer med mange detaleyr osv. så du ha et 9600gt, gjerne bedre, for å slippe å spille på low.

Jeg sitter atm på en PC med Q6600, 2gb ram og et 8600gt xxx, klarer såvit medium på de større byene, og da lagger det...

Ok, er det noen som har andre forslag eller innspill? Setter pris på alt...

Ser også at Acer Aspire 5930G er en ganske "gammel" modell som er på tur ut...?

Det vil alltid være en ny modell som kommer snart., thats life. Men du kommer ikke bort ifra at dette er en av de beste, om ikke den beste bærbare maskinen i denne prisklassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...