Gå til innhold

Spørsmål om operatørlås hos Tele2


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Første gangen i dette forumet, håper jeg ikke blir spist levende! ;)

 

Har lurt litt på å kjøpe denne mobilen til min mor til jul. Det er jo operatørlås på den. Det jeg ville likt å vite er om det går an å ta simkortet fra den gamle mobilen hennes, og sette det inn i denne nye? Hun har idag Tele2 Scratch på mobilen sin, om jeg ikke husker feil. Vil dette gå ?

 

Vil jo helst at hun skal beholde mobilnummeret sitt, selv om hun får ny mobil..

 

En annen ting, på den shoppesiden står det: "For Tele2 Champion ved kjøp av telefon betaler du kun månedspris i 12 måneder som bortfaller etter avtaletiden."

 

Men ifølge telepriser er det ingen månedspris på Tele2 Champion ? De to andre Champion abonnementene, "Champion 149 kr/mnd" og "Champion 79 kr/mnd" til tele2 butikken, er ikke nevnt på telepriser..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Første gangen i dette forumet, håper jeg ikke blir spist levende! ;)

 

Har lurt litt på å kjøpe denne mobilen til min mor til jul. Det er jo operatørlås på den. Det jeg ville likt å vite er om det går an å ta simkortet fra den gamle mobilen hennes, og sette det inn i denne nye? Hun har idag Tele2 Scratch på mobilen sin, om jeg ikke husker feil. Vil dette gå ?

 

Vil jo helst at hun skal beholde mobilnummeret sitt, selv om hun får ny mobil..

 

En annen ting, på den shoppesiden står det: "For Tele2 Champion ved kjøp av telefon betaler du kun månedspris i 12 måneder som bortfaller etter avtaletiden."

 

Men ifølge telepriser er det ingen månedspris på Tele2 Champion ? De to andre Champion abonnementene, "Champion 149 kr/mnd" og "Champion 79 kr/mnd" til tele2 butikken, er ikke nevnt på telepriser..

 

Grunnen til at Champion koster noe i 12mnd som du siterer, er jo fordi Tele2 nødvendigvis må få tilbake verdien av telefonen.. Men, kort og greit: Subsidiert telefon er IKKE gratis telefon - kanskje NOE rabattert men hvordan du enn vrir og vender på det så ender du med å betale hele eller nesten hele mobilens veiledende pris.

 

Operatørlåser som jeg kjenner de, er og betyr nettopp det ordet sier; Telefonen er låst til operatøren. Det bør derfor ikke være noe problem å benytte et annet simkort i mobilen du evt. kjøper. Kontakt uansett Tele2 for å være 100% sikker.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hei!

 

Første gangen i dette forumet, håper jeg ikke blir spist levende! ;)

 

Har lurt litt på å kjøpe denne mobilen til min mor til jul. Det er jo operatørlås på den. Det jeg ville likt å vite er om det går an å ta simkortet fra den gamle mobilen hennes, og sette det inn i denne nye? Hun har idag Tele2 Scratch på mobilen sin, om jeg ikke husker feil. Vil dette gå ?

 

Vil jo helst at hun skal beholde mobilnummeret sitt, selv om hun får ny mobil..

 

En annen ting, på den shoppesiden står det: "For Tele2 Champion ved kjøp av telefon betaler du kun månedspris i 12 måneder som bortfaller etter avtaletiden."

 

Men ifølge telepriser er det ingen månedspris på Tele2 Champion ? De to andre Champion abonnementene, "Champion 149 kr/mnd" og "Champion 79 kr/mnd" til tele2 butikken, er ikke nevnt på telepriser..

 

Hvor fant du den teksten du siterte: "For Tele2 Champion....."? Høres jo ut som at tellerskrittene er gratis.

 

Grunnen til at Telepriser ikke nevner Tele2 Champion 79, respektive 148,-/måned, er at det er samme prisplan. Eneste forskjellen er månedsprisen og at det er binding på de som har månedspris. Månedsprisen er jo på en måte "nedbetaling" på en telefon.. og det er avhengig av hvilken telefon du kjøper.. blir litt for kompleks å legge til alle modeller osv og oppdatere hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...