Myrsnipe Skrevet 6. april 2003 Skrevet 6. april 2003 Får denne feilmeldingen når jeg starter opengl programmer/spill: Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0". Et resultat av dette er at opengl blir renderet i software mode, noe som ikke er spesielt raskt eller morro... Kjører: 1,1 Ghz Athlon 315 SiS 3d-kort ( med en "hjemmespikka" driver ) kernel 2.4.20 XFree86 version 4.3.0 KDE 3.1 Jeg er sikker på at jeg må enable DRI support et eller annet sted, men hvor? Et spørsmål til: Når jeg kjører wine, så får jeg ikke lyd. Jeg har prøvd å skru av arts i kde, og da kommer lyden, men den er skurrete som faen... Har et SiS 7012 lydkort ( onboard )
Myrsnipe Skrevet 6. april 2003 Forfatter Skrevet 6. april 2003 Sitat fra README.DRI 5. After the X server has started, verify that the required X server extensions are loaded. Run xdpyinfo and look for the following entries in the extensions list: GLX SGI-GLX XFree86-DRI GLX og SGI-GLX er der, men XFree86-DRI mangler, hvordan enabler jeg denne? Ps: bruker default XFree86 som kom med slackware 9, bruker default kernelen som kom med og.
iDude Skrevet 6. april 2003 Skrevet 6. april 2003 Har du med disse to: Section "Module" ..... Load "dri" EndSection ..... Section "DRI" Mode 0666 EndSection edit: I XF86config, selvsagt ...
Myrsnipe Skrevet 7. april 2003 Forfatter Skrevet 7. april 2003 Selvsagt, har lest igjennom readme fila til DRI...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå