Gå til innhold

Privatisteksamen i kroppsøving


gulnisse

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg går første året på studiespesiaisering. Jeg har lest litt rundt om videre utdanning, og plutselig kom jeg over privatisteksamen. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har hørt noe særlig om dette før, og en av grunnene til at jeglager dette emnet er forå få mer informasjon. Jeg kom også over et innlegg av en person som tok privatisteksamen i et fag, husker ikke hvilket i farten, får å sippe det neste år. Jeg leste også at det er mulig å privatisteksamen i kroppsøving, og da lurere jeg på hvordan dette funker?

Er det sånn at jeg kan ta privatisteksamen også slippe faget de senere årene på vidregående?

Hvordan ser dette da ut på vitnemålet mitt?

Står den karakter jeg fikk på privatisteksamen på vitne målet, istedenfor kroppsøvings karakter, og teller den på samme måte som en vanlig karakter hadde gjort når jeg skal søke meg videre tl høyere utdnning? Hva slags ulemper fører dette med seg?

Ble ganske mye formulert i et lite innlegg, men håper noen kan svare på noe av spørsmålene, og hjelpe til å oppklare den nye verdenen som nettopp åpnet seg for meg:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat tatt kroppsøving som privatist. Pensum fra vg1 vg2 og vg3.

 

Jeg tar påbygg og kommer ikke inn under 23/5 regelen. Mitt tilfelle er ikke at jeg da ikke har hatt gym på 3 år.

 

Men! Si dersom du stryker i gym, ikke møter opp eller hvordan du har tenkt og gjøre det. Så er det bare og ta eksamen. Jeg leste som en hest, pensum fra 3 år. Kom på eksamen, alt jeg måtte gjøre var og fylle ut en øktplan på en ferdig utfylt mal! Lett som en plett.

Lenke til kommentar

Jeg skal ta opp kroppsøvning som priavtist til våren.

 

Dersom man ikke har standpunkt i gym fra før av så trenger man bare ta en skriftlig prøve, pensum er en gymbok. Er ikke snakk om mye pensum.

 

For sånne som meg som har hatt gym før (fikk 4 og er avhengig av en bedre karakter) så må jeg i tillegg til den skriftlige eksamenen også ha en praktisk eksamen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er vel ingen som direkte sjekker om du tar eksamen i fag du har elevstatus i? Det er sikkert mange elever som for eksempel ikke tåler tryne på en lærer, som melder seg opp til privatisteksamen i stede. Deretter gleme å melde seg ut av faget på skolen.

 

Når resultatet har komt og du da eventuelt er fornøyd?

Hva kan de gjøre? Ser ikke helt vordan det skal ta deg for noe?

 

Personlig skal jeg slutte i gym og ta eksamen nå til våren. Jeg hater faget. Grunnen til dette er at jeg har problemer med dårlig lungekapasitet og astma. Jeg hater gym og gruer meg til hver time. Ikke noe gøy kan du si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...