Gå til innhold

USB spørsmål. Hvor mye kan man styre?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg tenker å skrive et program i VB som kan styre releer med USBporten. Jeg har opprinnelig skrevet et program i VB som styrer LPT som gir impulser til releer. Dette fungerer problemfritt, men problemet er at LPT begrenser seg til maks 8 releer, og jeg skulle gjerne styrt flere. Har egentlig behov for å styre 23 releer, og lurer derfor på om det kan være en løsning å bruke USB?

 

mvh BT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg tenker å skrive et program i VB som kan styre releer med USBporten. Jeg har opprinnelig skrevet et program i VB som styrer LPT som gir impulser til releer. Dette fungerer problemfritt, men problemet er at LPT begrenser seg til maks 8 releer, og jeg skulle gjerne styrt flere. Har egentlig behov for å styre 23 releer, og lurer derfor på om det kan være en løsning å bruke USB?

 

mvh BT

 

Finnes dingser som gjør at man kan styre 256 releer med RS232. Men det krever jo noe styrekretser på utsiden i tillegg.

Lenke til kommentar

Hvis du har behov for å styre flere releer en de 8 du får tilgjengelig med lpt porten er du avhengig av elektronikk på utsiden som kan støtte deg. Det er faktisk mulig å styre en stor mengde releer med lpt porten også, men det krever bruk av mikroprosessor.

 

Du kan jo ta en titt på http://www.phidgets.com/products.php?product_id=1012

 

Tillater bare styring av 16 porter (digitale), men du kan jo eventuelt benytte 2. (har ikke testet disse selv btw.. )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...