Zitrus Skrevet 7. desember 2008 Skrevet 7. desember 2008 Problemet står i at jeg ikke overhode får overklokke. Øker jeg fsb fra 266 \ 267 nekter pc'en å boote. Har forøvrig et Msi p35 hovedkort. Har Disablet spread spectrum og har satt cpu\memory rating til auto. Føler meg litt grønn på området og trenger noen venlige tips.
Ottesen Skrevet 7. desember 2008 Skrevet 7. desember 2008 Min var slik med gigabyte kortet jeg har nå, måtte skru av "Leagcy Usb control" eller hva det heter... Kanskje du har noe som heter det ?
Zitrus Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Skrevet 7. desember 2008 Har rota litt rundt på diverse forum, og kom over en som hadde samme problemet. Han hadde faktisk prøvd å klokke rett opp på 3 ghz, noen som faktisk funket. Det viser seg faktisk at dette også er tilfelle hos meg, prøvde meg på 3 ghz og det funker som fjell . Det virker som om den har et "stabilitetshull" fra 2.4 - 2.9 ghz.
Arneeyy Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 hmm, så jeg må altså overclocke helt til 3ghz for å få et stabilt system? Jeg har forresten MSI P35 Neo og Q6600 med med standard CPU-jkøling. Jeg har 2,5ghz hastighet på kortet ATM og merker at bootinga er litt ustabil. Tok en stresstest og fikk en makstemperatur på 66 grader, grunnet en "crappy" standardkjøler. Tviler på at standardkjølern klarer å kjøle en 3ghz prossessor. Jeg burde vel stille tilbake til 2.4ghz da? Forresten, kan noen sende meg en link til en god OC-guide?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå