Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får ikke ladet kondensatoren! hjelp :)

Fire^^

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hei! jeg har ett lite problem med kondensatoren min... (Boschman Ct-100x eller noe sånt)....får ikke ladet den, har koblet den til batteri å satt motstanden på plussledningen, motstanden lyste i ett par sekunder før den sloknet, etter det målte jeg spenningen å den varierte mellom 0.01 å 0.00.... noen såmm vett hva som kan verr gale? kan motstanden vere røken? Takker for svar!:)

Endret av Fire^^
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bytter ut det vanlige batteriet med et bilstereo-batteri. Disse batteriene får du hos de fleste bilstereo-forhandlere.

Prisene begynner på rundt 2000,-.

Skrevet
Du bytter ut det vanlige batteriet med et bilstereo-batteri. Disse batteriene får du hos de fleste bilstereo-forhandlere.

Prisene begynner på rundt 2000,-.

er det kraftigere å gir forsterkeren mer strøm? :)

Skrevet

Hjelper ganske mye mer enn en kondensator ja. Et batteri lagrer strømmen som ikke blir brukt også, noe som gir et "reservelager".

I min forrige bil hadde jeg to batterier paralellkoblet istedenfor å bruke kondensator, dønn stabile lys når jeg spilte for fullt.

Skrevet (endret)
hei! jeg har ett lite problem med kondensatoren min... (Boschman Ct-100x eller noe sånt)....får ikke ladet den, har koblet den til batteri å satt motstanden på plussledningen, motstanden lyste i ett par sekunder før den sloknet, etter det målte jeg spenningen å den varierte mellom 0.01 å 0.00.... noen såmm vett hva som kan verr gale? kan motstanden vere røken? Takker for svar!:)

Du må sikkert koble til remote leding, men er enig med Lefse, kast den så langt vekk du bare kan! Kjøp batteri, en kondensator på 20farad har FAKTA! 0,02% av energien til et vanlig batteri på 65A så den er mildt sagt ubrukelig!

Endret av tobbelobb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...