Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tror jeg har dårlig viljestyrke.. Opparbeide?


Gjest Svak

Anbefalte innlegg

Går det ann å opparbeide viljestyrken på noen måte? Altså.. Å få mer "gidd" til ting? Si til seg selv, nå gjør jeg *det* og så gidder man faktisk å gjøre det. For det hadde nemlig vært fint!

 

Leste dusje-tråden her litt, og kom på dette i forbindelse med det. Jeg VET jeg burde, og VET jeg vil dusje mer enn jeg gjør, men jeg gidder ikke..! Dette liker jeg ikke. Også tror jeg det er pga viljestyrken og at jeg ikke klarer å gidde det.

Et annet eksempel (tror jeg) er det å stå opp om morgenen. Jeg tenker når jeg slår av alarmen min, "Nå står jeg opp!", detter tilbake på puta og sovner innen 3-5 sekunder. Altså, jeg forsover meg littegran hver dag. Foreldra mine vekker meg, men det tar lang tid.

Også har jeg blitt kjempe-daff når det gjelder lekser osv.. Gidder ikke, orker ikke.. Selv om jeg på en måte vil. (Vet ikke om det har så mye med det å gjøre, men nevner likevel)

 

Jeg er forresten ikke sikker på om det er akkurat viljestyrken min det er noe i veien med, men det føles slik. Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en lignende periode nå... Den typen hvor jeg brukte evigheter på å motivere megselv til å gjøre enkelte ting. Det som hjalp meg var å begynne å trene, og det tok rettnok en halv evighet å motivere meg til det også, men jeg er utrolig mye mer opplagt etter bare en og en halv månede med trening. Kanskje du kunne prøve det... det var ikke så hardt som jeg trodde det kom til å bli ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...