Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp Har ingen partisjoner på pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan lager man en ny partisjons disk, når man ikke har noen partisjoner på pcen?

Jeg får ikke installert windows xp fordi jeg ikke har noen partisjons disk på pcen.

Hjelp!

 

Ved installasjon til Xp kan man dele opp harddisken i flere partisjoner. Dette står når XP finner en harddisk. Da kan du velge hvilken harddisk/partisjon det skal installeres på. Om det ikke er partisjonert, så kan du bruke R og P for å slette/oprette partisjoner.

 

Finner du ikke harddisken når XP har prechachet installasjonen, så er det harddisken din det er noe galt med.

Lenke til kommentar
Finner ikke XP disken, så er det ikke nødvendigvis noe galt med disken, men det kan være at du trenger noen drivere til disk-kontrolleren.

 

Om dette er OnBoard IDE eller S-ATA kontrollere så har jeg aldri møtt på noen som krever drivere før en kan installere operativsystem. Men om dette er tilfelle så kan du trykke f6 under lasting av XP filene ved oppstart og sette in disket med drivere til kontrolleren.

Lenke til kommentar
Finner ikke XP disken, så er det ikke nødvendigvis noe galt med disken, men det kan være at du trenger noen drivere til disk-kontrolleren.

 

Om dette er OnBoard IDE eller S-ATA kontrollere så har jeg aldri møtt på noen som krever drivere før en kan installere operativsystem. Men om dette er tilfelle så kan du trykke f6 under lasting av XP filene ved oppstart og sette in disket med drivere til kontrolleren.

 

Jeg har heller aldri vært bordi dette med onboard IDE, men med onboard S-ATA har jeg opplevd dette. Aldri på nyere kort dog, men det var vanlig tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...