Gå til innhold

Touch HD, ønskeliste/spørsmålsliste etter noen dagers hard bruk.


Nobrains

Anbefalte innlegg

Etter og ha brukt denne teknobomben i et par dager så har jeg opparbeidet meg ønskeliste. Det er antageligvis løsninger til de fleste av disse tingene som sikkert noen av dere kan peke meg mot. Jeg forsøker og skrive opp alle spørsmål jeg har kommet på underveis selv om jeg har funnet en løsning, det kan jo hende at andre lurer på disse tingene også.

 

  • Programmer/funksjoner/tweaking:


Video converter

Løst:
og
supervideo converter. Jeg har ikke testet det ennå, men programmet ser lovende ut.

 


Remote Desktop med zoom funksjon, mulighet for og lagre tilkoblinger og landskapmodus.

Løst: Jeg bruker Windows Mobile RDP6 nå og den fungerer greit. Gyrator2 gir meg landskapmodus. Hadde vært perfekt om jeg hadde hatt en liste med lagrede tilkoblinger, men er ikke veldig viktig. Klarer vel meg uten zoom også, ble større enn jeg regnet med.

 


Mulighet til og rotere skjermen i alle applikasjoner.

Løst: gyrator 2 - Genialt program, roterer alle veier ved hjelp av G-Sensoren. Fungerer meget bra.

 


Gratisprogram for browsing i network shares.(må såklart støtte user/pass)

Resco explorer så ut til og greie dette, men det koster penger. Har ikke testet programmet noe særlig ennå.

 


"Restart mobilen" (feks: shutdown -f -r -t 01) mulighet i menyen...

Med en slik funksjon kunne man brukt knappen på toppen til noe annet (når man holder den inne) Hvis enheten henger seg må man jo resette uansett...

 


Gratisprogram for endring av knapper.

AE button skal klare dette, men det koster penger. Gratis alternativ?

 


Gratisprogram for og tabbe mellom åpne programmer.

Løst: Fant Taskfacade, gratis og fungerer glimrende! Men skulle gjerne ha gitt programmet en hardware knapp...

 


Gratisprogram for podcasts.

Finnes sikkert mange løsninger for dette, hvilken er best? Beste hadde jo vært at denne funksjonen lå i musikkspilleren.

 


Program/funksjon som stopper musikken når headset blir unplugga.

Utallige grunner til at jeg kan tenke meg en slik funksjon.

 


ENGELSKE menyer, men med Norsk tastaturoppsett.

Blir vel til at jeg må flashe ROMen min og dermed bryte all garanti? Jeg venter vel på et eller annet program som heter hardSPL ellerno for og gi meg muligheten til romflashing?


 


Filsync over nettverk

For eksempel et program på telefonen ala Synctoy som kunne hentet bookmarks, musikk og filer. Altså kvitte seg med behovet til og bruke activesync.

 


Xperiapanel

Løst: Er noen på xda-developers som holder på med det. Jeg har en følelse at jeg liker den typen menyoppsett bedre.


 


Gratis FTP program som takler subfolders.(Bonus hvis den klarer FXP)

Har testet Porta+ FTP. Den kræsjer når du forsøker og kopiere mapper med subfolders. Ikke mulighet for FXP og koster også penger.

 


Fullverdig nettleseralternativ. Altså Java og Flash. Kjekt til for eksempel nettbanken.

Som et alternativ så RDP'er jeg til en av mine maskiner og surfer derfra, det er ikke et særlig bra alternativ.

 


adblocker til nettleseren og hvis nettleser med flash/java så flashblocker/scriptblocker

Jeg liker ikke og laste 5x så tregt eller miste 50% av plassen pga reklame og liggnende. Skjermen er stor, men ikke så stor.

 


Bookmarks sync til nettleseren, (usannsynlig, men foxmarks hadde jo vært konge)

Activesync tar vel bare til IE og bare en spesiell folder tror jeg?


 
Diverse:


Hvordan får man ting til og autostarte?, feks Gyrator 2 og TaskFacade

 


Vil ha Outlook(exchange) notes sync.

Hvorfor i all verden er ikke dette tilgjengelig? Jeg syntes notatfunksjonen i Outlook er veldig grei å bruke. Du kan synce den med activesync, den ligger på OWA så jeg ser ikke problemet.

 


Det virker ofte som den bruker 3G selv om mobilen er koblet til fungerende WLAN...

Jeg ser at plutselig 3G ikonet endrer seg og slikt. Det gjør meg paranoid og jeg slår dermed av datatrafikk. Kan noen avkrefte/bekrefte at den faktisk bruker 3G nå og da selv om den har fungerende WLAN.


 
Tilbehør:


Finnes the bluetooth tastatur og kanskje til og med mus som funker med mobilen?


 


Bilfeste som er flyttbart og har landskapmodus.

Noen forslag/erfaringer`?

 


Docking stand til Touch HD

En offisiell HTC docking er visst på vei har jeg hørt.

 


Beskyttelsedeksel/coating

Er jo mange typer fra forskjellige firmaer. Virker som "brando screen protector" er populær. Andre forslag?


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har også lekt meg litt med denne. Og jeg har problemer med noe så banalt som å få html mail til å fungere med exchange løsningen. Når jeg legger inn selve mail kontoen så velger jeg selvfølgelig html - men når greiene starter opp er det fortsatt bare ren tekst. Mildt sagt irriterende.

 

Har resatt og lagt inn på nytt en rekke ganger, men hver gang med samme resultat.

 

Noen som har noen gode tips?

 

På forhånd tusen takk :)

Lenke til kommentar
[*]Fullverdig nettleseralternativ. Altså Java og Flash. Kjekt til for eksempel nettbanken.[/b][/color]

Som et alternativ så RDP'er jeg til en av mine maskiner og surfer derfra, det er ikke et særlig bra alternativ.

 

[*]adblocker til nettleseren og hvis nettleser med flash/java så flashblocker/scriptblocker

Jeg liker ikke og laste 5x så tregt eller miste 50% av plassen pga reklame og liggnende. Skjermen er stor, men ikke så stor.

 

[*]Bookmarks sync til nettleseren, (usannsynlig, men foxmarks hadde jo vært konge)

Activesync tar vel bare til IE og bare en spesiell folder tror jeg?[/indent]

Bytt bank!

 

Har du testet dette? http://wmpoweruser.com/?p=1605

 

Du kan neppe synkronisere bokmerker, men jeg mener det skal være mulig å importere bokmerkene fra Opera for desktop. Bruker du ikke Opera på PC, kan du likevel importere bokmerkene dine fra en annen nettleser til Opera 9.62. Hent deretter ut bokmerkene for så å erstatte filen opera6.adr på telefonen. (jeg har ikke testet dette selv med Opera Mobile 9.5, men vet at det gikk med eldre versjoner hvertfall)

Lenke til kommentar
Docking stand til Touch HD

Ein slik?

http://www.expansys.no/p.aspx?i=175742

Den ser riktig ut. Hadde ikke hørt om expansys før heller. Er dette den offisielle dockingen? Jeg har sett mange fake dockinger rundtomkring.

 

Angående videoconverter.

 

Bruk Handbrake! Gratis, bra og bruker kodekene til VLC!

http://www.handbrake.fr

 

Er det bedre enn supervideoconverter?`Jeg får teste begge to når jeg kommer hjem fra jobb...

 

 

Bytt bank!

 

Har du testet dette? http://wmpoweruser.com/?p=1605

 

Du kan neppe synkronisere bokmerker, men jeg mener det skal være mulig å importere bokmerkene fra Opera for desktop. Bruker du ikke Opera på PC, kan du likevel importere bokmerkene dine fra en annen nettleser til Opera 9.62. Hent deretter ut bokmerkene for så å erstatte filen opera6.adr på telefonen. (jeg har ikke testet dette selv med Opera Mobile 9.5, men vet at det gikk med eldre versjoner hvertfall)

 

Min private bank er vel skandiabanken. Men det hadde også vært kjekt og koble seg til diverse andre nettbanker. Jeg fikk en java feilmelding når jeg forsøkte og hente sertifikat på skandiabanken.

 

Operaen som følger med Touch HD kalles OperaMini? Takk for adblockeren, jeg skal teste senere i dag.

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar

Genial tråd.

 

Er forferdelig kjedelig å måtte bla igjennom ein heil tråd for å finne diverse svar, så det hadde vert fint om du oppdaterte første post med linkar og konklusjon på relevante saker som har blitt tatt opp? Kanskje mykje å forlange, men det vil nok gjere det lettare for mange!

Lenke til kommentar
Docking stand til Touch HD

Ein slik?

http://www.expansys.no/p.aspx?i=175742

Den ser riktig ut. Hadde ikke hørt om expansys før heller. Er dette den offisielle dockingen? Jeg har sett mange fake dockinger rundtomkring.

Expansys er knallbra! Jeg har handlet for 1000-vis derfra og mange på forumet her har kjøpt både Touch (orginal) og HDn fra Expansys med gode erfaringer.

 

Tobias

Lenke til kommentar
Docking stand til Touch HD

 

Om dere ser i boksen HD'en kom i så ser dere en liten brosjyre med tilbehør.

 

Modellnavnet til den orginale dockingen er: CR G300

og den kan kjøpes f.eks på MPX.no

 

der koster den 272,- + frakt.

 

(tror det skal være med "rammer" slik at det passer HD osv på den, håper noen kan bekrefte eller avkrefte dette)

Endret av royrov
Lenke til kommentar
Operaen som følger med Touch HD kalles OperaMini? Takk for adblockeren, jeg skal teste senere i dag.

 

Operaen som er med telefonene er Opera Mobile, ikke Mini.

 

Mobile er mer en fullverdig nettleser og behandler alle data i telefonen. Mini behandler data (komprimerer) hos Opera sine servere, for å spare datamenge som overføres.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei!

 

Jeg har også lekt meg litt med denne. Og jeg har problemer med noe så banalt som å få html mail til å fungere med exchange løsningen. Når jeg legger inn selve mail kontoen så velger jeg selvfølgelig html - men når greiene starter opp er det fortsatt bare ren tekst. Mildt sagt irriterende.

 

Har resatt og lagt inn på nytt en rekke ganger, men hver gang med samme resultat.

 

Noen som har noen gode tips?

 

På forhånd tusen takk :)

 

Hei

 

Kanskje sent å svare på dette nå, men dette skyldes at dere kjører Exchange server 2003, og den støtter ikke html opp mot mobile enheter. Exchange 2007 støtter dette, og også møteinnkalling/organisering av møter på windows mobile.

Lenke til kommentar

[*]Det virker ofte som den bruker 3G selv om mobilen er koblet til fungerende WLAN...

Jeg ser at plutselig 3G ikonet endrer seg og slikt. Det gjør meg paranoid og jeg slår dermed av datatrafikk. Kan noen avkrefte/bekrefte at den faktisk bruker 3G nå og da selv om den har fungerende WLAN.[/indent]

 

 

 

[*]Beskyttelsedeksel/coating

Er jo mange typer fra forskjellige firmaer. Virker som "brando screen protector" er populær. Andre forslag? [/indent]

 

Ser ut som om denne tråden har dødd, men jeg stusser også over wlan/3G. Jeg synes ikke ting går raskere selv om jeg er koblet til wlan.

 

Brando-protectoren er bra. Jeg har også kjøpt en silikon beskyttelse fra brando for resten av telefonen. Funker veldig bra

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

[*]Video converter

Løst: http://www.erightsoft.com/S6Kg1.html og http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=446366 supervideo converter. Jeg har ikke testet det ennå, men programmet ser lovende ut.

 

. Andre forslag? [/indent]

 

VIO er en god videoconverte.. finner den her: http://vio.thepiratebay.org/

Gratis er den også ;)

 

Og siden du har Scandiabanken kan jeg anbefale: http://forum.smartmobil.no/viewtopic.php?f=3&t=11324

 

SMS-bank i en enkel programløsning...

 

 

-kaga

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg svarer på de jeg kan :)

 

[*]Gratisprogram for browsing i network shares.(må såklart støtte user/pass)

Resco explorer så ut til og greie dette, men det koster penger. Har ikke testet programmet noe særlig ennå.

Total commander kan browse nettwork shares med user/pass. I tillegg er det gratis!

 

[*]"Restart mobilen" (feks: shutdown -f -r -t 01) mulighet i menyen...

Med en slik funksjon kunne man brukt knappen på toppen til noe annet (når man holder den inne) Hvis enheten henger seg må man jo resette uansett...

 

Jeg laget for lenge siden et program som restarter telefonen. Du kan laste det ned fra http://www.shubaroo.com/index.php?module=softreset. Du kan selv lage en snarvei og legge den i Startmenyen/Programs/Touch Flo 3D.

 

[*]Gratis FTP program som takler subfolders.(Bonus hvis den klarer FXP)

Har testet Porta+ FTP. Den kræsjer når du forsøker og kopiere mapper med subfolders. Ikke mulighet for FXP og koster også penger.

 

Total Commander har også støtte for FTP.

 

[*]Hvordan får man ting til og autostarte?, feks Gyrator 2 og TaskFacade

 

Det finnes to måter å starte applikasjoner automatisk på. Den enkleste er å legge en snarvei (.lnk) i \Windows\Oppstart eller \Windows\Startup. Den andre er å legge inn ditt program i registeret. Dette kan gjøres med Total Commander og plasseringen mener jeg er \HKLM\init.

 

 

Til opplysning har Skandiabanken SMS-bank (som nevnt i post over) og mobilbank. Mener adressen er http://pda.skandiabanken.no. Du må først logge i den skikkelige nettbanken og aktivere støtte for mobilbank.

 

Øystein

Lenke til kommentar

Angående spm om datatrafikk. Anbefaler å laste ned NoData (google nodata modaco) dersom du vil slå av datatrafikken og begrense deg til wi-fi. Det kan allikevel hende at 3G-ikonet endrer seg uten at dette betyr at du er i en data-økt. Du kan jo si hva den endrer seg til. Min har endret seg til to motstående piler i det siste, men jeg har ingen datatrafikk gående. Vet ikke hva det betyr egentlig, anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...