Gå til innhold

Harddisk problemer, lenovo, HJELP ? [Løst]


1915

Anbefalte innlegg

jeg har en lenovo 3000 n200!

 

originalt sto det en 160 gb 5400 rpm sata disk i den. den funker på pcn enda. er denne disken jeg bruker nå.

 

jeg bytta harddisk i den for 2 månder siden til en western digital black scorpion 320 gb 7200 rpm

 

og den har surret og gått som den skulle til nå. så plutselig idag da jeg slo på pcn kom denne feilmeldingen:

 

SMART failure prediciton hard disk 2: WDC WD3200BEKT-22f3i0(si)

 

Warning: immediately back-up your data and replace your hard disk drive.

 

a failure maybe imminent

 

press F1 to contiune

 

 

jeg tok windowsplata (xp) og boota den og sletta partisjonen og reboota. samme feilmeldinga kom, så da tok jeg å boota xp plata og formaterte disken på nytt og skulle installere xp, den lastet inn alle filene og reboota, så kom feilmeldinga igjen. så hvordan fikser jeg problemet med den disken ? det skjer KUNN med den 320 gb disken det skjer ALDRI med den 160 gb disken som jeg bytta til nå for å kunne skrive dette her for å få hjelp. h

 

så hvordan fikser jeg det ? jeg vil ha den disken til å funke igjen. er kjekt med 320 gb.

 

takker for alle svar.

 

:D

Endret av Danielsm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en grunn til at du får opp den meldingen.

Systemet har fanget uregelmessigheter som kan føre til HDD krasj.

 

Jeg ville gått tilbake der du kjøpte disken og fortalt hva som hender.

Du vil da få vurdert disken, eventuelt få en ny på reklamasjon.

 

Du kan også laste ned diskverktøy på produsentens hjemmeside og kjøre det, kanskje det kan komme med noe mere info.

 

Jeg ville skiftet den ut.

Lenke til kommentar

jeg har kommet til en løsning nå. og det er at jeg skal sende inn harddisk(320 gb disken, det er den som er ødelagt/feil med, den skal sendes til komplett.no var der jeg kjøpte den)

 

og så skal jeg sette inn 160 gb disken og installere linux igjen ;)

 

blei lei av windows. og linux er stabilt :)

Lenke til kommentar

 

Jeg lurer på å kjøpe 250Gb utgaven av denne. Hvordan var den med tanke på støy og varme? Merkbar forskjell på hastighet i forhold til 160Gb 5400rpm? Om du bytta denne pga feil så vet jeg at det på lenovo forum står mye om opgradering av firmware. Gjorde du det, eller bytta du til annet merke? Hva slags merke i såfall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...