Gå til innhold

EF-S 18-55 IS selges nå for 885 på nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har 350D og et bra eksemplar av 18-55USM som er optisk lik utgaven uten USM. Min erfaring er at IS-utgaven er skarpere enn USM-utgaven untatt i senter ved 18 mm. IS-utgaven har også mindre fargefeilbrytning og IS fungerer veldig bra. Jeg betalte 1000 kr for et nesten ubrukt eksemplar og synes 885 kr er et kupp for et nytt objektiv.

 

The Digital Picture har testet objektivet og sammenlignet med flere andre normalzoomer fra Canon. Testen stemmer godt overens med mine erfaringer med 18-55IS.

 

http://www.the-digital-picture.com/Reviews...ens-Review.aspx

The Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II Lens, currently available only in a DSLR kit - or used - is the least expensive of these 4 lenses. It has the same focal length range and is very similar physically - but lacks IS. Optically, it is not as sharp as the 18-55 IS. This difference is very noticeable wide open - especially in the corners. The differences become less noticeable at and beyond f/8, but the difference is still there. The non-IS 18-55 is very slightly more resistant to flare than the IS - which is still very good in this regard. CA is very similar in the two lenses. The non-IS has a little less vignetting at 18mm but slightly more at 24mm and 35mm. While the 18-55 non-IS is a decent value, the 18-55 IS is better optically and is a much more versatile lens - It is definitely worth the extra cost in my opinion.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...