Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen sperrer på full gass


CFM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når tråkker gassen helt i gulvet eller ca. 1-2cm fra så sperrer bilen akkurat som om den skulle fått for lite luft eller for fet blanding. Dette skjer ved turtall over 2500rpm. Særlig i 1.-3. giret.

 

Det jeg lurer på er om det kan være LMM-en? For hvis den f.eks er full av dritt så vil den jo gi feil data til computeren..

Og hvis det er den, hvordan renser jeg den? (Jeg vet hvorden er.) Ble fortalt at jeg skulle sette spenning på den uten å starte bilen, så vil den brenne av møkka på strengen. Hva mener han med det? At jeg skal koble den til 12V på bilen? Det virket litt drastisk med tanke på strømmen som vil gå gjennom?

 

Bilen er forresten en 95mod. Mercedes C180 (w202)..

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Skrevet

LMM? Aka *MAF*

Bruk etablerte *engelske* begreper i ett tenkisk forum.

 

En fin start er nok å anskaffe seg utstyr til å lese av ECU (Scangauge/OBD-II kabler etc).

 

På en såpass gammel bil kan det være flere årsaker enn skitten "wire" i MAF-sensor som gir slike symptomer du beskriver.

Skrevet
LMM? Aka *MAF*

Bruk etablerte *engelske* begreper i ett tenkisk forum.

 

Det er nok ingen som kommer med råd på det tekniske forumet som ikke vet hva LMM står for. Jeg vil tørre å påstå at dette er et mer utbredt uttrykk i Norge(i hvert fall blant VAG-kjennere :p) enn MAF.

Skrevet

Hadde for mange år siden samme symptomer på en av mine første biler.

Verksted byttet bensinpumpe, men den egentlige årsaken viste seg å være rustflak i bensintanken (fra påfyllingsrøret) som sperret for utstrømming.

Skrevet (endret)

Fukt er et stort problem om dagen... kondens i noe elektrisk, og du har problemer med en gang ;)

Har vært borti maaaange biler på denne årstiden, som har samme symptomer som din, og det er veldig ofte kondens som gjør dette...

Endret av cossiemk1
Skrevet

Joda kan være kondens også, men den har vært sånn helt siden i våres da jeg kjøpte den.. Har bare ikke giddet å gjøre noe med den i sommer :p

Skrevet

Hadde samme problemet med min mercedes 180. Kobl fra LMM'en å sjekk om den da går skikkelig uten. Isåfall er det LMM'en som må skiftes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...