Gå til innhold

[Løst]sinols.net - Tilbakemelding på layout


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Okei..

 

hva skjer med 30 visninger og ingen kommentarer?

Ikke hver redde for å si noe da folkens, så lenge det ikke er heelt fjernt da :p:)

 

Vis med ett skikkelig bilde med hele siden eller gi meg en url, så blir det mer å snakke om. Du kan også laste opp koden i en fil som vedlegg til en post.

 

Du har også gitt forutsetninger for designet for siden som jeg finner totalt urealistiske, med mindre du ikke forventer å vokse som menneske.

 

Frode

Lenke til kommentar
Okei..

 

hva skjer med 30 visninger og ingen kommentarer?

Ikke hver redde for å si noe da folkens, så lenge det ikke er heelt fjernt da :p:)

 

Vis med ett skikkelig bilde med hele siden eller gi meg en url, så blir det mer å snakke om. Du kan også laste opp koden i en fil som vedlegg til en post.

 

Du har også gitt forutsetninger for designet for siden som jeg finner totalt urealistiske, med mindre du ikke forventer å vokse som menneske.

 

Frode

 

Jeg har ikke noen kode enda, dette er bare designet i photoshop. Ingen koding enda pågrunn av at designet ikke er ferdig.

 

Men en ting jeg stusset litt på.. (Du har også gitt forutsetninger for designet for siden som jeg finner totalt urealistiske, med mindre du ikke forventer å vokse som menneske.) Hva er det du mener?

 

Vist du tenker på at jeg forklarer hvorfor designet er som det er, og den stilen pågrunn av at jeg som person liker og gjøre de tingene så skjønte jeg absolutt ikke hva du prater om.

 

Isteden for og hente all inspirasjon fra nette, så henter jeg det fra hva jeg liker og gjøre? Er det urealistisk?

 

Om jeg tok det feil det du sa, gjerne si ifra.

Lenke til kommentar
...

Jeg skal få ferdig et ordtlig design som jeg kan bruke egentlig for altid på siden, det skal kunne presentere meg på nette.

....

 

Du skal lage ett design som skal vare evig? Hva du er interessert i å skrive om på web endrer seg typisk med alder og livssituasjon. Det vil også komme nye former for web kommunikasjon som du vil prøve.

 

Hvis man lager ett tidløst grafisk design så blir det nesten automatisk upersonlig. Hvis du lager ett tidspreget og personlig design, som jeg opplever at du gjør, så vil det fort gå ut på dato.

 

Du snakker også som om grafisk design dekker informasjonsdesign, noe som blir helt og totalt feil.

 

Utkast

 

Det du har vist oss er en grov skisse eller en prototype. Det er den simpleste form for prototype, og er ikke en nettside.

 

De fleste som designer slik i photoshop vektlegger grafisk design fremfor informasjons formidling. I utkastet ditt så forstår jeg ikke hvordan navigering fungerer eller hvordan undersider og temaer fungerer. Du har en ganske ensartet grafisk stil, men jeg sliter noe enormt med å finne informasjonsstruktren din. Innholdet opplever jeg som rotete og svært vanskelig å lese.

 

Layout

 

Når det gjelder layout så har du to kolonner, en bred og en smal. Du har logo på topp, navigeringsmeny under logoen.

 

Hvorfor vektlegger du personalia fremfor navigering? Det til venstre har størst betydning.

 

Du har en helbredde overskrift, noe som signaliserer at alt som kommer under hører sammen. Gjør det det?

 

Innholdet er delt i tre. Inndelingen forutsetter lite innhold, og relasjonen mellom disse delene er uklar. Hvis en av disse får mye innhold, hva skjer da? Scrolling? De fleste som "lager websider i photoshop" sliter med at de ikke tenker dynamisk innhold, noe som knuser det grafiske designet når innholdet ikke passer til photoshop tvangstrøya.

 

Du har også noe i bunn, "Respekt og lenker". Denne faller også inn under overskriften på toppen, men har ikke noe innhold. Lenkelister varer ikke evig for de fleste, de fjernes fort.

 

Du har ingen footer. Det stiller krav til det grafiske at noe annet veier opp mot header. Informasjon som andre plasserer i footer har du plassert i header, og gitt mer fokus enn navigering. Det bidrar til kaos.

 

Med denne layouten så forstår jeg ikke hvordan du skal formidle dine interesser, da du ikke har satt av plass til noe artikler eller noe blogg på forsiden. Du har ikke noe tydelig lenke til noe sånt heller. Fotball? Hvor? Du har en "oppdateringer og nyheter" blokk, men der passer ikke sånt inn. Du har en informasjon blokk, men det er bare statisk informasjon om deg. Bildet av deg, er det en nyhet, oppdatering, eller informasjon? Hvis dette skal stå for seg selv, så trenger det tekst.

 

Frode

Endret av FrodeNilsen
Lenke til kommentar
...

Jeg skal få ferdig et ordtlig design som jeg kan bruke egentlig for altid på siden, det skal kunne presentere meg på nette.

....

 

Du skal lage ett design som skal vare evig? Hva du er interessert i å skrive om på web endrer seg typisk med alder og livssituasjon. Det vil også komme nye former for web kommunikasjon som du vil prøve.

 

Hvis man lager ett tidløst grafisk design så blir det nesten automatisk upersonlig. Hvis du lager ett tidspreget og personlig design, som jeg opplever at du gjør, så vil det fort gå ut på dato.

 

Du snakker også som om grafisk design dekker informasjonsdesign, noe som blir helt og totalt feil.

 

Utkast

 

Det du har vist oss er en grov skisse eller en prototype. Det er den simpleste form for prototype, og er ikke en nettside.

 

De fleste som designer slik i photoshop vektlegger grafisk design fremfor informasjons formidling. I utkastet ditt så forstår jeg ikke hvordan navigering fungerer eller hvordan undersider og temaer fungerer. Du har en ganske ensartet grafisk stil, men jeg sliter noe enormt med å finne informasjonsstruktren din. Innholdet opplever jeg som rotete og svært vanskelig å lese.

 

Layout

 

Når det gjelder layout så har du to kolonner, en bred og en smal. Du har logo på topp, navigeringsmeny under logoen.

 

Hvorfor vektlegger du personalia fremfor navigering? Det til venstre har størst betydning.

 

Du har en helbredde overskrift, noe som signaliserer at alt som kommer under hører sammen. Gjør det det?

 

Innholdet er delt i tre. Inndelingen forutsetter lite innhold, og relasjonen mellom disse delene er uklar. Hvis en av disse får mye innhold, hva skjer da? Scrolling? De fleste som "lager websider i photoshop" sliter med at de ikke tenker dynamisk innhold, noe som knuser det grafiske designet når innholdet ikke passer til photoshop tvangstrøya.

 

Du har også noe i bunn, "Respekt og lenker". Denne faller også inn under overskriften på toppen, men har ikke noe innhold. Lenkelister varer ikke evig for de fleste, de fjernes fort.

 

Du har ingen footer. Det stiller krav til det grafiske at noe annet veier opp mot header. Informasjon som andre plasserer i footer har du plassert i header, og gitt mer fokus enn navigering. Det bidrar til kaos.

 

Med denne layouten så forstår jeg ikke hvordan du skal formidle dine interesser, da du ikke har satt av plass til noe artikler eller noe blogg på forsiden. Du har ikke noe tydelig lenke til noe sånt heller. Fotball? Hvor? Du har en "oppdateringer og nyheter" blokk, men der passer ikke sånt inn. Du har en informasjon blokk, men det er bare statisk informasjon om deg. Bildet av deg, er det en nyhet, oppdatering, eller informasjon? Hvis dette skal stå for seg selv, så trenger det tekst.

 

Frode

 

Tusen hjertelig takk for et skikkelig godt innlegg med heftig brae ting som jeg burde tenke på! All respekt og takker for det, dette ga meg fler ting å tenke på! :)

 

Men okei, for å prøve å svare deg på dette så vil jeg starte med å si at jeg ikke har laget dette etter hva som er "inn" i design verden i dag. Jeg har bare brukt mine interesser for fargevalg og design generelt. Som du kansje ser er ikke fotball mye brukt her, men snowboard/surf.

 

Jeg har heller ikke tenkt å skrive om disse interessene mine så mye, dette er ikke noen blogg men til bruk for mine bilder og litt nyheter av og til. Disse nyhetene blir angående nye bilder, litt om hva som skjer akkurat nå i livet mitt osv. Mest småting og ikke store blogg innlegg.

 

Over til selve layouten da, headingene som "Nyheter & Oppdateringer" har en gråfarge som bakgrunn, dette skaper en mer strukturert layout. Men jeg kan se den at det er litt uklart, så kansje bruke en pil eller noe annet som forsterker hver heading.

 

Jeg har en bunn som tilsvarer toppen. Angående linker så er vel det en ting som jeg egentlig ikke trenger.

 

Okei, merker svaret mitt blir litt rotete nå, men okei. Tilbake til toppen da, jeg kan ikke se at navigasjonen er noe problem egentlig? Den har en mørk bakgrunn som tilsvarer toppen og en lys farge som skaper kontrast. Så mine øyne ser menyen lett. Ved siden av menyen har jeg en kjapp info om kontakt informasjon, noe som kan være greit.

 

Ok, da kan vi jo gå over til vist en "boks" for mer innhold.. dette blir jo ikke værre enn at en vanlig scroll kommer opp, ikke inne i designet men på høyresiden av skjermen, sån normal scroll. Her tenker jeg også på forsiden at det kunne ha vært ganske bra om selve "bildet" da blir midtstilt i mellom headingen (MISC //) og bunnen (Respekt & Linker //)

 

Jeg skal som sakt ikke ha så utrolig masse tekst nedover, så skal prøve og balansere det litt :)

 

 

 

Men som sakt, takk for en hærlig innlegg.. sånt vi liker, da vet man hva man kan kansje jobbe med, eller sette mer fokus på :)

 

Takk :)

 

Pent design, men jeg synes det er noe du bør rette på der det står "Sinols Playground // Forsiden" - kanskje du skulle ha fjernet litt av mellomrommet over og brukt selve boksen som skille i stedet for den linjen som er like ovenfor.

 

Det er ikke en dum idee nei, takk :)

Endret av sinols
Lenke til kommentar

Jeg ville prøvd å tenke litt mer innhold før du tenker design. Hva er det egentlig du skal med siden? Du sier du ønsker å presentere deg selv, men hva slags innhold skal man finne på nettstedet ditt?

 

Slik den er nå synes jeg siden din virker rotete:

  • Hvorfor har du en bit kalt "Informasjon //" på forsiden, og er dette det samme som man finner under "Info" i menyen din?
  • "Ekstra" sier meg ingenting, gi dette en fornuftig tittel som kan fortelle brukeren hva det er en finner på den siden.
  • "Misc //" og et bilde av deg, hva gjør dette til "misc"?
  • "Skru På Musikk"? Hva er tanken bak å ha musikk på nettsiden din? Er dette musikk du har laget selv? Hvis dette bare er tilfeldig musikk som du kan digge ville jeg vurdert å fjerne dette fra nettsiden.
  • Brødstien/overskriften din har et digert tomrom over seg, hva med å fjerne dette?
  • Rettskriving (sliter veldig med dette selv). Du har masse skrivefeil på siden din, "FunnyShitt" skal vel skrives "Funny Shit", og/å feil, internett skal kortes ned til "nettet" ikke "nette" etc.

Endret av slemKaffe
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg ville prøvd å tenke litt mer innhold før du tenker design. Hva er det egentlig du skal med siden? Du sier du ønsker å presentere deg selv, men hva slags innhold skal man finne på nettstedet ditt?

 

Slik den er nå synes jeg siden din virker rotete:

  • Hvorfor har du en bit kalt "Informasjon //" på forsiden, og er dette det samme som man finner under "Info" i menyen din?
  • "Ekstra" sier meg ingenting, gi dette en fornuftig tittel som kan fortelle brukeren hva det er en finner på den siden.
  • "Misc //" og et bilde av deg, hva gjør dette til "misc"?
  • "Skru På Musikk"? Hva er tanken bak å ha musikk på nettsiden din? Er dette musikk du har laget selv? Hvis dette bare er tilfeldig musikk som du kan digge ville jeg vurdert å fjerne dette fra nettsiden.
  • Brødstien/overskriften din har et digert tomrom over seg, hva med å fjerne dette?
  • Rettskriving (sliter veldig med dette selv). Du har masse skrivefeil på siden din, "FunnyShitt" skal vel skrives "Funny Shit", og/å feil, internett skal kortes ned til "nettet" ikke "nette" etc.

 

Ok, da har jeg gjort noen ordtlige forandringer.

Jeg prøver å komme meg bort fra det standar oppsette. Dette for og få litt mer særpreg over siden min og lettere å huske :)

 

2i948xi.jpg

 

Noen ideer til å vidreutvikle?

Endret av sinols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...