Gå til innhold

Samsung SyncMaster 2443BW


realass

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vurderer å kjøpe en 24" for å henge på veggen. Er det noen som vet hvordan denne skjermen er i forhold til f. eks. Benq G2400W? Ser at den ikke har 1 til 1 pixel mapping, har dette noe særlig å si om jeg vil spille blu-ray filmer i fremtiden? Hører også at den er veldig lys, noen som har blitt fortere slitne i øynene? Bruker mest bilde- og lydprogrammer og internett, men kan tenke meg å se litt film og spille litt fallout 3 med ny skjerm.

 

På forhånd takk for innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er ikke så god hvis du skal bruke den til bilde-redigering, da den ikke flink til å skille gråtoner. Jeg har den på omtrent laveste brightness, da er den ok.

 

ikke noe problem å se blu-ray på den... men jeg bruker ikke en standalone så jeg vet ikke helt hvordan de funker. Har ikke prøvd Benq'en så jeg kan ikke si om den er bedre eller ikke. Som sekundærskjerm er den helt ok. Beste med skjermen er design og pris.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Vurderer også å kjøpe denne skjermen, men har ikke funnet noe særlig med tester, foruminnlegg o.l., som sier noe litt dyptgående om hvordan den er. Dette er nok fordi den er såppass ny.

 

Så hadde satt pris om noen med denne skjermen kunne si litt om hvordan de opplever den. Hvordan fargene er, bakgrunnslys mot kantene og slikt? Kanskje et par bilder?

 

Ser forresten skjermen er på tilbud hos Komplett for øyeblikket til 2395,- kr. Mye for pengene!

 

På forhånd takk!

 

// Limstift

Lenke til kommentar

Denne skjermen har TN-panel og bærer litt preg av det. Da tenker jeg først og fremst på innsynsvinkelen. Horisontal innsynsvinkel takler den brukbart men endring i vertikal innsynsvinkel er den ikke fullt så god på. Og som sagt så har den litt problemer med å skille nyanser av grått. Jeg vil derfor ikke anbefale den til folk som jakter på en stor skjerm for seriøs bildebehandling. Når det er sagt så er dette en ypperlig skjerm til omtrent all slags annen generell bruk. Og til denne prisen så er det et røverkjøp. Husk, skal du over til S-PVA panel i samme størrelse så er prisen fort 3x.

 

I tillegg har den et enkelt, nøytralt og pent design uten masse unødvendig design-dill. En relativt tynn (ca 1,5cm) sort ramme rundt hele skjermen, 'usynlige' knapper og en solid fot med gode justeringsmuligheter. Glimrende skjerm for folk flest.

 

Når det gjelder veggmontering så kan jeg jo nevne at den er ca 7 cm tjukk dersom den monteres på veggfeste.

Lenke til kommentar

Her er 2 bilder fra henholdsvis en Dell 2407 og Samsungen. Det er godt mulig jeg ikke har "kalibrert" skjermen skikkelig og at dette rett og slett er et resultat av feil-kalibrering, hvis noen mener de har kommet fram til de perfekte innstillingene svar gjerne i denne eller en annen tråd relatert til denne skjermen, takk ;)

 

Jeg har kun endret på lysstyrke og diverse for å få den til å ligne mest mulig på Dellens farger og lysstyrke.

 

På bildene kan du se hva jeg mener med med at der dellen har gråtoner som ikke samsungen viser.

 

f4877e19316506.gif

cab8a319316505.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...