Do0z Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Som topicen sier så mangler jeg 1024 ram Jeg har Windows XP , er ikke XP cappet til å kun takkle 4k ram? jeg byttet ut mine kingstone 512x2 ram brikker med 2x1024 ram Munskin? eller hva det enn var , skulle være veldig god ram. Men i dxdiag toolen får jeg bare opp 3056 ram , buuhuu. jeg vil ha mine fulle 4096 ram. Er det XP som ikke tar mere enn 3056 eller wtf skjer*?
JanO2 Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 (endret) Siden Windows XP er et 32 bits operativ system så tar den litt i underkant av 3,2gb med ram. Synd men sant... Hadde du hatt 64 bits operativ system så hadde du hatt de fulle 4 gb med ram du har i dataen din! Fordi 64 bits bruker litt under 6,2 gb ram. Det finnes bedre, å mer detalj rike svar på dette, men jeg gjorde det enkelt! Endret 21. november 2008 av JanO2
Do0z Skrevet 21. november 2008 Forfatter Skrevet 21. november 2008 Siden Windows XP er et 32 bits operativ system så tar den litt i underkant av 3,2gb med ram. Synd men sant... Hadde du hatt 64 bits operativ system så hadde du hatt de fulle 4 gb med ram du har i dataen din! Fordi 64 bits bruker litt under 6,2 gb ram. Det finnes bedre, å mer detalj rike svar på dette, men jeg gjorde det enkelt! Okei takk for svar , var alt jeg trengte. Men svarte pokker også trodde det tok 4k
Tosha0007 Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 [...]Fordi 64 bits bruker litt under 6,2 gb ram. [...] hæææ? kva vil du fram til her? Men, det stemmer som du seier. Ved 32-bits kan det berre bli adressert totalt 4 gb minne. Noko som skal fordelast på m.a. rambrikker og skjermkort. Per i dag er det ikkje fare for at du vil nå grensa for 64-bits os. Då må du iallfall sitte på ein sjuk server og litt vell mye ram som ikkje fortell om her Trur kanskje denne artikkelen ka gi meir svar på reknestykker med meir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå