Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mangler 1024 ram :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topicen sier så mangler jeg 1024 ram :(

Jeg har Windows XP , er ikke XP cappet til å kun takkle 4k ram?

jeg byttet ut mine kingstone 512x2 ram brikker med 2x1024 ram Munskin? eller hva det enn var , skulle være veldig god ram.

Men i dxdiag toolen får jeg bare opp 3056 ram , buuhuu. jeg vil ha mine fulle 4096 ram.

Er det XP som ikke tar mere enn 3056 eller wtf skjer*?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Siden Windows XP er et 32 bits operativ system så tar den litt i underkant av 3,2gb med ram. Synd men sant... Hadde du hatt 64 bits operativ system så hadde du hatt de fulle 4 gb med ram du har i dataen din! Fordi 64 bits bruker litt under 6,2 gb ram. Det finnes bedre, å mer detalj rike svar på dette, men jeg gjorde det enkelt! :)

Endret av JanO2
Skrevet
Siden Windows XP er et 32 bits operativ system så tar den litt i underkant av 3,2gb med ram. Synd men sant... Hadde du hatt 64 bits operativ system så hadde du hatt de fulle 4 gb med ram du har i dataen din! Fordi 64 bits bruker litt under 6,2 gb ram. Det finnes bedre, å mer detalj rike svar på dette, men jeg gjorde det enkelt! :)

Okei takk for svar , var alt jeg trengte.

Men svarte pokker også trodde det tok 4k :(

Skrevet
[...]Fordi 64 bits bruker litt under 6,2 gb ram. [...]

hæææ? kva vil du fram til her?

Men, det stemmer som du seier. Ved 32-bits kan det berre bli adressert totalt 4 gb minne. Noko som skal fordelast på m.a. rambrikker og skjermkort. Per i dag er det ikkje fare for at du vil nå grensa for 64-bits os. Då må du iallfall sitte på ein sjuk server og litt vell mye ram som ikkje fortell om her :p

Trur kanskje denne artikkelen ka gi meir svar på reknestykker med meir

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...