Gå til innhold

tips fra dere der ute ang oppgradering av pc


Anbefalte innlegg

tenkte og oppgradering pc min litt,tenkte og skifte cpu men har socket A 462 og jeg finner ikke cpu til den type mer på komplett,så derfor må jeg kjøpe nytt HK,cpu,strømforsyning og mere Ram tenkte jeg,og tenkte og beholde gammle skjermkorte og hardisken og som sakt kjøpe 1024 Ram mer sån at jeg har 2GB Ram.

 

idag består pc av

 

CPU= AMD athlon xp 3200+

Ram= 2x DDR 512 Corsair

HK=ASUS A7V600

skjermkort= nvidia Geforce 6800LE

OS= vista home premium

 

1-Så jeg lurer på,burte jeg gå til oppgradering eller er dette en grei spill pc?

 

2-er det ikke mulig og finne/kjøpe cpu til socekt 462 lenger?

 

3-vis jeg skal oppgradere hvilken tupe cpu,HK,strømforsyning burte jeg kjøpe som støtter skjermkorte mitt og Rammen?

 

 

er det noe jeg har glemt og skrive så skrik ut:D

Endret av rottweiler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tenkte og oppgradering pc min litt,tenkte og skifte cpu men har socket A 462 og jeg finner ikke cpu til den type mer på komplett,så derfor må jeg kjøpe nytt HK,cpu,strømforsyning og mere Ram tenkte jeg,og tenkte og beholde gammle skjermkorte og hardisken og som sakt kjøpe 1024 Ram mer sån at jeg har 2GB Ram.

 

idag består pc av

 

CPU= AMD athlon xp 3200+

Ram= 2x DDR 512 Corsair

HK=ASUS A7V600

skjermkort= nvidia Geforce 6800LE

OS= vista home premium

 

1-Så jeg lurer på,burte jeg gå til oppgradering eller er dette en grei spill pc?

 

2-er det ikke mulig og finne/kjøpe cpu til socekt 462 lenger?

 

3-vis jeg skal oppgradere hvilken tupe cpu,HK,strømforsyning burte jeg kjøpe som støtter skjermkorte mitt og Rammen?

 

 

er det noe jeg har glemt og skrive så skrik ut:D

 

Heisann.

 

Nei . dette er ingen grei spill pc i dag. og du får ikke kjøpt cpu til den om du ikke får tak i brukt (Du får heller ikke tak i større cpu enn du har til socket A).. når det gjelder mer ram.. så må du bytte ut all ram'en. du kan ikke bruke den ram'en du har på nyere hovedkort. eneste du egentlig kan bruke av det du har i dag om du vil ha en god spill pc er kanskje harddisken(selv om denne muligens er treg i forhold til nye disker) og dvd-rom/brenneren din.

 

Det du burde gjøre er å kjøpe deg en ny pc, da det er totalt bortkastet penger og oppgradere... og enda mer bortkastet å kjøre Vista på den, da Vista i seg selv trenger en rå maskin for å kunne kjøre bra. Kjør windows XP og du får mye mer ut av maskinen din(det ser ikke like pent ut med xp da).

 

Om du ikke ønsker og kjøpe ny maskin og likevel vil bruke penger på å oppgradere denne pc'n. Så burde du kjøpe 2 gig ram (da du kan få dette billig), og ikke noe mer. Du kan jo kjøpe deg ett råere skjermkort.. men resten av maksina vil ikke henge med i forhold til dagens spill uansett.

 

Håper dette hjelper.

 

MVH

Smoker

Endret av Smoker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...