Gå til innhold

FarCry2, får ikke åpnet husdør, 23% inn i spillet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens,

Jeg opplever noe rart i Far Cry 2 (PC). Jeg er nå 23% inn i spillt, og kommer ikke videre. Jeg har valgt siste oppdrag som foreløbig er mulig å velge. Dette er å frigi et gissel i en murbygning i fiskelandsbyen (Fishing camp). Oppdraget ble gitt av vakten foran den ene døra i landsbyen. Problemet er at det ikke er mulig å ta seg inn i bygningen på noe vis. Det kommer altså ikke opp noen 'hånd' slik at jeg kan åpne døra eller lignende som på andre bygninger.

Noen andre som opplever dette? eller som vet hvordan jeg kan komme videre?

Har prøvd å gå tilbake til tidligere saves for å gå frem på en annen måte, men resultatet er det samme hele tiden. Det er heller ikke mulig å få nye oppdrag før dette er løst.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Skrevet

Jeg mener på at det er snakk om en skalket dør. Let rundt bygget etter denne, og slå istykker plankene med macheten. Da skal det være mulig å åpne døra :)

Skrevet

Jeg har prøvd meg rundt hele bygningen. Det er to dører og noen vinduer. Ingen kan knuses med hverken machete, skudd eller håndgranater. Det står et bilvrak foran den ene døra, men dette har jeg heller ikke klart å flytte på (har prøvd både å kjøre på det, og å sprenge det bort).

Gjest Slettes-xwByZdFZ
Skrevet

Jeg har rundet spillet for lenge siden, så jeg husker ikke så godt hvilken mission det er snakk om... Har du sjekket at ikke målet ditt ligger under eller over deg? Har du gjort alt du har blitt bedt om å gjøre? Kanskje du har unnlatt å knerte alle du skal knerte elns...

Skrevet

Ikke en levende sjel igjen i fiskelandsbyen. Kan det være at det er et safe house som jeg ikke har åpnet et annet sted i spillet? (har tatt meg en runde tilbake og knertet noen veikontrollposter og slik uten at det hjalp)

Jeg klarer ikke å komme opp på bygningen, og jeg finner heller ingen tunnell under den.

Gjest Slettes-xwByZdFZ
Skrevet

Hmm, høres ikke greit ut... Det er ikke noe du skal sprenge eller noe da? Ingen deloppdrag du ikke har utført?

Skrevet

Alle oppdrag skal være utført. Det eneste oppdraget som gjenstår i 'boka' (når du trykker esc) er dette med å befri gissel i fiskelandsbyen. Virker på meg som om det egentlig skulle ha vært mulig å åpne døra, men at det er en eller annen bug som hindrer dette...

Skrevet

Jeg har selv slitt flere ganger med å åpne dører da hånden ikke kommer frem. Det som jeg må gjøre er å stå på en passe avstand fra døren og se et spesielt sted på døren. Noen ganger må jeg også stå noe skrått mot døren. Du må bare prøve deg frem, tilslutt virker det sikkert.

Skrevet

Nå har jeg prøvd dette også... uten hell. Det kommer ikke opp noen 'hånd' noe sted på døra, heller ikke om jeg står på et litt annet sted. Ikke får jeg slått istykker noe med macheten noe sted på huset heller.

Skrevet

Søkte litt rundt på det nå siden jeg også sliter med å åpne dører. Det ser ut som at det er mange som sliter med det samme. Er nok en bug, så vet ikke om det er noe du kan gjøre desverre når det ikke funker med tipsene jeg ga som funker hos meg. Kanskje du må vente på en patch, for i og med at det er mange som sliter med det må det vel komme en patch som fikser dette. Her er en link til flere som sliter. http://www.gamespot.com/pc/action/farcry2/...&pid=942192

Gjest Slettes-xwByZdFZ
Skrevet

Bare load en tidligere save du, og så tar du et oppdrag fra den andre siden istedetfor :) Videre kommer du uansett.

Skrevet

Vel, nå har jeg loadet en tidligere save, løst det oppdraget på nytt, og så kommet til dette i fiskelandsbyen igjen (det er altså det eneste oppdraget som blir gitt, så jeg kan ikke velge et annet). Akkurat set samme skjer, så jeg kommer altså ikke videre, fordi det ikke er mulig å ta seg inn i denne bygningen. :(

Skrevet

og siste oppdatering. Jeg gikk tilbake mye lengre og lastet en tidlig save (12%).så oppsøkte jeg det samme huset, men uten å ha fått noe oppdrag i det. Da kunne jeg plutselig gå inn og frigi gisselet.

Men, nå har jeg masse andre oppdrag jeg må utføre om igjen da...

Gjest Slettes-xwByZdFZ
Skrevet

Jaja, sånn kan det gå... Er nok en bug. Du fant iallefall en løsning på det :)

Skrevet

å opne døra blir ikke mulig før alle fieender i teretorium er tatt, viss du har tatt alle, og det fortsatt ikke går an, kan det ha kommet inn en patrulje bil/båt i teretoriumet.

Skrevet
å opne døra blir ikke mulig før alle fieender i teretorium er tatt, viss du har tatt alle, og det fortsatt ikke går an, kan det ha kommet inn en patrulje bil/båt i teretoriumet.

Dette hjalp for meg: Slett en haug med gamle saver i My Documents/My Games/FarCry2...

Kan selvsagt bare være tilfeldig.

Bernt K

Skrevet

Dette hjalp for meg: Slett en haug med gamle saver i My Documents/My Games/FarCry2...

Kan selvsagt bare være tilfeldig.

Bernt K

:O

Dette må jeg prøve.... Har kommet 23% inn i spillet, og har brukt nesten kun quicksave, må laste en god stund når jeg skal loade inn lista med savegames...

Det er også en bug, men har just befridd det gisselet...

Men jeg kan ikke skyte eller sikte inn, ikke bytte mellom våpen heller....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...