Gå til innhold

Hvordan avinnstalerer jeg vista?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm du har ikke fått noe hjelp ser jeg, tenker på din forrige post!!

Og nå vil du gå inn for å installere Vista på nytt, for senere å repartitionere og installere XP?

Jeg vet ikke riktig hva er best å svare jeg her, men fikk du logge deg inn i XP etter du installerte sist i det hele tatt?

Når du sier å avinstallere Vista for så å installere igjen, du trenger vel ikke det.

 

Hvis det er INGETING på din gamle installasjon, som du ønsker å ta vare på, så formatere du.

Dvs starter opp med Vista DVD og det meste er selvforklarende.

Jeg antar at for deg, vil være riktig å slette alle partitioner som du har først.

 

Ellers anbefaler jeg at du stiller spørsmål om alt du lurer på , med å beskrive litt om hvordan du har kommet fram til denne problem stilling, i data verden, er ingen spørsmål verken dumt eller bortkastet.

Fortell litt om hva slags maskinvarer du har, og hvem har installert Vista for deg før du prøver nå selv? Det betyr litt, for å velge på hvilken måte noen kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar

jada re litt dum når det gjelder dette her :blush: ok jeg begynnte med å prøve dualbooting som det står i den andre posten min. Alt gikk fint til jeg skulle reparere vista og problemet var at dataen sa at jeg måtte ta ut den enheten jeg nylig hadde satt in i datamaskinen noe som jeg ikke har fks. mobil, kamera osv. Så nå tror jeg det kansje er et virus som er inne på harddisken så jeg bare reinnstalerer alt. Og det er egentlig ikke noe jeg trenger der fordi jeg bare innstalerer alt igjenn. Og du spurte om hvem som innstalerte vista så var det komplett.no :p

Lenke til kommentar

Og du spurte om hvem som innstalerte vista så var det komplett.no

 

Hvem har installert Vista, var helst for å fine ut om det er noe recovery sak på maskinen din.

Dvs, var det noe instruks om det?

 

Eller, når du starter opp med DVD plata med den Vista du har, hvor langt kommer du?

 

 

 

Nå jeg ser på bilde du hadde i det andre post, så du har ikke noe recovery sak.

Da blir det veldig enkelt for deg.

 

Starte opp med vista plate, og du skal komme til den bilde som viser disken din.

Jeg venter...

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

jeg putter inn vista platen og den kommer til der hvor jeg trykker en tast, jeg trykker og den loader windows filene og da kommer den til der jeg velger språk, jeg trykker neste og jeg trykker "reparer" og kommer til der den søker og jeg finner C driven med vista på og jeg velger "oppstartsreperasjon" og den søker men finner ingenting feil og den sier at jeg har noe inni den som jeg har satt inn nylig som jeg ikke har jort. Og der slutter det

Lenke til kommentar

Det er install now du skal taste.

 

Alt som du hadde på disken din vil bli borte. (ikke nødvendigvis, men du skal velge å fjerne alt du).

 

Det som er poeng allikevel her, er at du skal partitionere disken din først, på en annen måte enn Komplett gjørde.

 

Så nå du kommer til den bilde som viser disken din, si i fra.

 

 

 

Velg å ikke aktivere windows automatisk, slik at du prøver deg fram først.

Du behover heller ikke å taste inn kode.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Nei, det du skal nå gjøre er:

 

Du har sikkert fått et alternativt , som er NY eller New.

 

Det vil komme opp et vindue hvor det står 490000 MB eller noe sånt.

 

Der skal du skrive 150000 og apply.

 

Det vil komme opp et felt nå som er Disk 0 partition 1, og som er ca 150GB. Det er den du skal markere og tast neste.

 

Nå vil Vista installeres på den.

Deretter skal du ordne fra I Vista resten av ledig plass akkurat som du vil.

 

150GB for Vista og dine progs, samt at du kan da lage andre partitioner for XP og alt annet du vil.

Lenke til kommentar

Da behover du ikke å forandre på tall som står der, bare tast apply.

 

 

 

Når du ser på den bilde su hadde vedlagt, så hadde du en ledig plass på 4.1GB.

Jeg antar at når du prøvde å installere XP, så brukte du ikke muligheten å først lage en partition på den 4.1GB plass, for så å markere på den slik at XP kunne installeres der. Isted fikk XP valget selv, og da installerte seg der du hadde Vista fra før.

 

Så husk neste gang. Du må alltid hjelpe systemet for å velge det du vil.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...