Gå til innhold

[Løst]Telezoom til Pentax 70-200mm F2.8, Pentax 60-250mm F4 eller 50-135mm + TC1.4?


Anbefalte innlegg

Fovi mister sitt importør argentur fra nyttår sies det, så vi får vente å se.

Kilde?

 

 

Foto butikk, som hadde messe for noen dager siden, der jeg spurte om Pentax objektiver på messa, de svarte at de ikke hadde tatt inn noen, da de ventet på ny importør, Fovi hadde mistet argenturet sa de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fovi mister sitt importør argentur fra nyttår sies det, så vi får vente å se.

Kilde?

 

 

Foto butikk, som hadde messe for noen dager siden, der jeg spurte om Pentax objektiver på messa, de svarte at de ikke hadde tatt inn noen, da de ventet på ny importør, Fovi hadde mistet argenturet sa de.

Hvis det stemmer så håper jeg det kan få en positiv invirkning på prisene. Var det ikke snakk om at Japan Photo og Pentax skulle samarbeide tettere eller noe slikt for en stund siden? Mener å ha lest noe slikt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei lurer litt på å kjøpe k20d men er veldig usikker på objektivene og kvalitet,er de like gode som canon og nikon?hvordan regner man zoom?50-150 er det det samme som 70-200?

og 60-250 det samme som 100-400?eller er jeg helt på jordet her:)

Pentax gir samme brennvidde som Nikon DX (D40, D40x, D50, D70, D80, D90, D200, D300 osv), og marginalt videre enn Canon (400D, 450D, 40D, 50D osv). Men sammenligner du med FX (Canon 1Ds og 5D) og Nikon D3, D3x og D700 må du gange med 1.5.

 

Ellers så er nok topp optikken til Canon og Nikon (når det er snakk om zoom optikk) litt bedre enn Pentax, men så koster flere av de over dobbelt så mye.

 

Nikon 70-200mm F2.8 og Canon 70-200mm F2.8 koster rundt 15 000 kr, mens Pentax 50-135mm F2.8 (som tilsvarer 70-200mm når en ganger med 1.5) koster under 7000 kr.

 

Når det gjelder fast optikk så har Pentax veldig mye bra. (ikke det at Zoomene er dårlig tverrt imot, men at CaNikon ligger nok litt forran)

Lenke til kommentar

Leser på Pentax forum at de skryter veldig av Sigma 70-200 f2.8, dette er en fullformat telezoom mener jeg å tro. Vil man da få en annen brennvidde på K10? I så fall kan man gange den med 1.5?

Prisen ser ut til å ligge på rundt 7k, noe som er endel billigere enn 60-250 fra pentax.

 

Edit: Link til Pentaxforum

Endret av acer290
Lenke til kommentar
Leser på Pentax forum at de skryter veldig av Sigma 70-200 f2.8, dette er en fullformat telezoom mener jeg å tro. Vil man da få en annen brennvidde på K10? I så fall kan man gange den med 1.5?

Prisen ser ut til å ligge på rundt 7k, noe som er endel billigere enn 60-250 fra pentax.

 

Edit: Link til Pentaxforum

Den gir samme brennvidde som alle andre 70-200mm på Pentax. Men kjøper du for Nikon eller Canon Fullformat så vil utsnittet tilsvare 3/2 av hva du ser på Pentax.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...