Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Hjelp!] Laptop'en slår seg på i hvilemodus.


Anbefalte innlegg

Hei. Den bærbare pc'en min fungerer ikke som den skal.

Når jeg setter den i ventemodus, og tar ned skjermen, kan det gå fra 20 min til 2 timer, så slår den seg pluttselig på. Uten at jeg har gjort noe.

Er det en måte jeg kan gjøre at den bare slår seg på ved at jeg trykker på powerknappen når den er i hvile modus.??

 

Hadde satt stor pris på om noen kan hjelpe meg.

Har denne pc'en: Fujitsu Siemens

 

Takker så mye på forhånd!

 

EDIT: bruker Vista 32 bit

Endret av Dott^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå til Control Panel, velg Performance and Maintenance, Power Options, Hibernate tab, og fjern krysset for Enable hibernation box og deretter på igjen

Har den norske versjonen. Jeg gikk til kontrollpanel --> system og vedlikehold -->Strømmalternativer --> ??

Deretter vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Et anne spørsmål: hva er hybrid hvilemodus?

 

Takk igjen for svar!

Lenke til kommentar
På strømalternativer så velger du fanen som heter hvilemodus. Der krysser du av og på igjen.

Fatter ikke hva jeg gjør galt. Har satt alle fanene til å ikke tilatehvilemodus. Men fremdeles når jeg lukker skjermen, så går den i hvile :thumbdown:

 

Andre forslag mottas med stor takk :D

Endret av Dott^
Lenke til kommentar
På strømalternativer så velger du fanen som heter hvilemodus. Der krysser du av og på igjen.

Fatter ikke hva jeg gjør galt. Har satt alle fanene til å ikke tilatehvilemodus. Men fremdeles når jeg lukker skjermen, så går den i hvile :thumbdown:

 

Andre forslag mottas med stor takk :D

 

Den går nok i "sleep" og ikke "hibernation". Hibernation er hvilemodus og sleep er en raskere type. Husker ikke de norske navnene.

Lenke til kommentar
På strømalternativer så velger du fanen som heter hvilemodus. Der krysser du av og på igjen.

Fatter ikke hva jeg gjør galt. Har satt alle fanene til å ikke tilatehvilemodus. Men fremdeles når jeg lukker skjermen, så går den i hvile :thumbdown:

 

Andre forslag mottas med stor takk :D

 

Den går nok i "sleep" og ikke "hibernation". Hibernation er hvilemodus og sleep er en raskere type. Husker ikke de norske navnene.

det kan ikke hete hybridmodus e.l.? :)

Lenke til kommentar

Hybridmodus er at maskinen går i hvilemodus, men når batteriet begynner å bli dårlig, så våkner den igjen for så å gå i dvalemodus. Hvis dette ikke skjer hos deg, så er det nok en bug, ja. Dette fordi hvilemodus fortsatt bruker litt strøm, slik at i stedet for at du skal miste alle data når batteriet er helt flatt, så går den i dvalemodus i stedet. (Eller forsøker i hvert fall i ditt tilfelle...)

Endret av stianj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...