Gå til innhold

Forsvunnet pakke fra utlandet

Anbefalte innlegg

Heisann

Bestilte noen spill fra videogameplus.ca som ble stoppet i tollen. Bestemte meg for å ikke hente ut pakkene, så de ble sendt i retur. Nå har det gått over en mnd og vgp har ikke mottatt pakkene.

Noen som har vært borte i samme problemstilling? Har man noen forsikring via visa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann

Bestilte noen spill fra videogameplus.ca som ble stoppet i tollen. Bestemte meg for å ikke hente ut pakkene, så de ble sendt i retur. Nå har det gått over en mnd og vgp har ikke mottatt pakkene.

Noen som har vært borte i samme problemstilling? Har man noen forsikring via visa?

Om man betaler med et kredittkort (VISA er sannsynligvis debet i ditt tilfelle), betyr det dessverre ikke at dette dekkes av selskapet om en pakke forsvinner.

Dette har med de valg og tjenester nettbutikken tilbyr, har du valgt en sporet/forsikret pakke vil du nesten uansett ha krav på å få tilbake kjøpesum (mest sannsynlig fratrukket innbetalt frakt) ved retur av produkt. Dette fra butikk vel og merke.

Har du derimot valgt en ikke sporet pakke (som sikkert 90% andre i verden) er sjansen liten i det hele tatt for at en pakke "forsvinner" (i forhold til antall pakker/brev som blir sendt på verdensbasis). Den kan være meget forsinket i hele retur prosessen (båt eller flytransport), samtidig som at det tar litt tid for en større bedrift som VGP å behandle en retur som har kommet inn.

Jeg har selv ikke handlet med VGP, men antar de har en god returordning under din konto på nettsiden, som gjør at du vil få beskjed om en vare er ankommet tilbake dem?

Tror tid og tålmodighet er nøkkelordene i denne saken, dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...