Gå til innhold

IXUS 970, eller 870


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Canon dumper prisene på den "gamle" IXUS 970 og man får det til ca 2200. Men, ser at man nå får det nye, mindre og penere IXUS 870 til 2300.

 

870 er mindre, penere og glir lettere ned i en lomme.

970 er mindre pent, har en klumpete utforming og føles rart i hånden, men det er en tidligere "toppmodell" i IXUS-klassen.

 

 

Hva ville dere valgt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

870 har mer vidvinkel men mindre tele (zoom) enn 970.

 

970 har noe bedre optisk kvalitet på grunn av at vidvinkelen ikke er like god (mye vidvinkel "presser" objektivet og spesielt i hjørnene kan bildene oppleves noe mindre skarpt).

 

870 har en nyere bildeprosessor, som kan bety lavere støynivå og/eller bedre detaljgjengivelse på høy ISO (i og med at begge har samme antall megapiksler og like stor bildebrikke).

 

870 har større skjerm (3" mot 2,5"), men 970 har en (ganske ubrukelig) optisk søker.

 

Hva du velger, kommer jo helt ann på deg. Jeg synes vidvinkel er viktig, så jeg hadde muligens valgt 870 om jeg skulle hatt nytt lommekompakt kamera i dag. Men det kommer jo helt ann på bruksområde.

 

En sammenligning av spesifikasjoner finner du her! Men det er ikke alle spesifikasjonene som er ført opp på begge kameraene.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...