Gå til innhold

script for å få et lys til å blinke...


Anbefalte innlegg

Hei si i fra vist dette er veldig feil postet som jeg regner med??? ;)

 

Men det jeg skal gjøre er altså at jeg har vært å kjøpt ei musemate, Med blåe diode lys inni som er koblet opp til pcen min via USB(2). :blush:

 

Det jeg lurte på om det finnes en måte å programmere den til å blinke i takt med musikken jeg spiller av på pcen min.

 

Det er ingen sensorer intrigert for å kunne gjøre det i musemata.

 

Men om det skal finnes en måte å koble om usb en på mata til å motta DATA...

 

Så vist det er noen som har peiling på det prosjektet jeg skal prøve på så hadde det vært fint med noen svar å linker om fremgangs måter jeg kan bruke. :innocent:

 

Har ikke så mye peiling på scripting men kan det jeg skal kunne.

 

Om det hadde vært noe jeg kunne mate den med så hadde det vært mye enklere... :p

 

 

her er noen bilder av musemata.

 

" Revoltec lightpad "

 

lightpad-blue-400.jpg

 

209_1_1.jpg

Endret av andriesa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er ikke gjort med javascript i alle fall :) Du får sjekke hos produsentens hjemmeside, se om de tilbyr utviklerkode el. lignende. Alternativt så får du søke på "revoltec lightpad diode hack " eller slikt på google :)

 

 

OMG :ohmy: Ganske fort svart, Det setter jeg pris på :new_woot:

 

Ja har sotte og tenkt litt på det du sa der, men har ikke kommet fram til noe enda!!!

 

HEHE ja vet ikke helt ka jeg tenkte når jeg skreiv javascript :whistle:

Lenke til kommentar

Ettersom diodene i musmatten er drevet utelukkende av +5 som er tilgjengelig fra USB-porten, så må du konstruere hele elektronikken i musmatten, samt skrive ett program som leverer ut informasjonen til USB-porten.

Ingenting er umulig, men dette vil bli langt mer arbeid (og kostnader) enn å bare kjøpe en musmatte som allerede blinker (eller enda bedre, dra ut USB-pluggen og få en musmatte som verken blinker eller lyser).

Lenke til kommentar

Hei,

 

 

Dette krever faktisk ikke så mye(regner jeg med), men du trenger litt elektronikk kunskaper omm lodding og transistorer...

 

 

Det du ganske enkelt trenger er en strømforsyning på 5v(f.eks fra usbporten:O) og så en mic til lyden, og litt små elektronikk(bla ett par transistorer) som skrur av og lyser når lyd volumet når visse høyder;) kan jo anbefale en variabel motstand til og justere volumet den skal reagere på da:P

 

 

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Ettersom diodene i musmatten er drevet utelukkende av +5 som er tilgjengelig fra USB-porten, så må du konstruere hele elektronikken i musmatten, samt skrive ett program som leverer ut informasjonen til USB-porten.

Ingenting er umulig, men dette vil bli langt mer arbeid (og kostnader) enn å bare kjøpe en musmatte som allerede blinker (eller enda bedre, dra ut USB-pluggen og få en musmatte som verken blinker eller lyser).

 

 

Ja er klar over at det er en del arbeid... Men har jo en lang vinter å bruke tia på...

 

Å skrive selve programmet skal ikke være noen problem.

 

Men å endre elektronikken i musmatten osv er faktisk heller ingen problem, Har en kompis som holder på med moding av alt mulig vær dag. Som skal hjelpe meg med det.

 

 

Btw dere må ikke tru jeg er noe no lifer som sitter foran pcen vær dag å kaster bort mye tid. Men det kan bli ganske kjedelig i blant å da finn man fort ut et prosjekt man har løst å prøve seg på... :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei,

 

 

Dette krever faktisk ikke så mye(regner jeg med), men du trenger litt elektronikk kunskaper omm lodding og transistorer...

 

 

Det du ganske enkelt trenger er en strømforsyning på 5v(f.eks fra usbporten:O) og så en mic til lyden, og litt små elektronikk(bla ett par transistorer) som skrur av og lyser når lyd volumet når visse høyder;) kan jo anbefale en variabel motstand til og justere volumet den skal reagere på da:P

 

 

Lykke til;)

 

 

Richard87 Tusen takk for svar, Det hjelpte meg en god del... skal laste opp bilder å en lite video snutt når jeg begynner å få fram skritt i prosjektet!!! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...