Gå til innhold

[Løst]Ny bærbar til skole og gaming - 3000-5000,-


Anbefalte innlegg

Trenger snart en bærbar til skole, og litt gaming...

Er ganske grønn på bærbare pc'er, siden jeg har holdt meg til stasjonære :) :)

 

Krav:

Vista (64bit)

4GB ram (?)

Intel prosessor (dual core?)

nvidia 9000 series (helst)

minst 300GB hdd

Widescreen

bra trådløst nettverkskort

Mulighet for både trådløst og kablet nettverk (regner med de fleste pc'er har dette da :p )

CD/DVD brenner og leser

 

Har office home &student liggende, så det trengs absolutt ingen software. Hvertfall IKKE norton :)

 

Tusen takk for alle svar!

 

PS. Denne skal bli mitt julegaveønske, så hvis det kommer nyere laptops nærmere jul, si gjerne i fra om det og!

 

EDIT:

Har ikke no å si om den er tung eller lett...

Prisklasse: 3-5k

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får ikke de spesifikasjonene for den prisen, du må opp i min. 7-8k
Speaks the truth.

 

Kanskje ikke 7-8k, men tror det skal bli hardt å få den mellom 3-5k.

Du kan få noe med 2-3 GB DDR2 ram, problemet med prisklassen 3-5k og laptopper er at de sjelden har dedikert minne, og egner seg derfor ikke så mye til gaming.

 

Kan jo kanskje spare opp litt i tillegg, også få pengene til jul, og se hva du finner når du har litt mer?

Lenke til kommentar

Skal jo ikke brukes til crysis etc, men kanskje bf en gang i blant, ellers cs og gmod er vel det værste :p

 

tenkte på 4gb ram HVIS jeg skal ha 6bit, ellers holder vel 2gb ;)

 

Skjermkortet er vel heller ikke så nøye med :p

 

Ellers er kravene de samme;

Vista

2GB ram

Dual core prosessor

minst 200GB hdd

helst Widescreen (15,4" ++)

bra trådløst nettverkskort

Mulighet for både trådløst og kablet nettverk (regner med de fleste pc'er har dette da tongue.gif )

CD/DVD brenner og leser

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=381243

Prøv Compaq CQ60.

Dama har den, og funker ganske bra må jeg si. Prøvde WoW på den, og den kjørte det veldig smooth. CS vil vel ikke være noe problem heller.

4,9k eller no. Virker veldig rimelig :)

men er nok bare 32 bits Vista, vet ikke om du har noen innvendinger der.

Nvidia 8200 G. Greit grafikkkort, men ikke kjempetøft heller :p

Endret av Sondremac
Lenke til kommentar

Ok, har ombestemt meg litt nå...

 

 

Har akkurat skaffet meg Garrys Mod og CS:S, så det er vel hovedsaklig det og skolearbeid den blir brukt til.

 

Så, vil ha en pc som ser bra ut, stillegående (dvs ikke viftestøy), kjapp til å starte opp, webcam (ikke must), cd/dvd rom, bra trådløs nettverkstilkobling, og mulighet for kabel :)

 

Pc'n vil altså bli brukt til cs og skolearbeid, og kanskje litt photoshop.

 

EDIT:

Hvis jeg har f.eks denne, den har en oppløsning på 1024x600. For meg så høres det litt lite ut, pga jeg har widescreen: 1680x1050. Hvis jeg på min wide skrur oppløsning til f.eks 1024x768, får jeg "ødelagt" bilde, ikoner etc. Vil det se sånn ut på en 8,9 tommer, eller er dette pga jeg har wide?

 

Så hvordan vil skjermen på en 8,9 tommer bli i forhold til min nåværende? (oppløsning)

 

Hvis jeg skal bruke den til spill, hvilken oppløsning/hvor mange tommer er det minste jeg bør ha, for å få med meg hva som skjer. I tilleg til at man faktisk klarer å trykke på rett knapp på tastaturet? :)

 

Ble litt mye detta, bare spør hvis du lurer på no :p

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar

Garrys Mod aner jeg ikke hva er for noe, men med den laptopen blir jeg overrasked om CS ikke går på full pupp ihvertfall. Age of Conan f.eks vil snuble med det skjermkortet, men til ditt bruk vil jeg nok anbefale de spesifikasjonene ihvertfall, kan ikke si noe om laptopen i seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...