Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av bærbar pc


zakka993

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på jakt etter en bærbar pc, men har ikke så godt peiling, så jeg henvender meg til dere.

 

Jeg skal bruke den til skole, film, bilder, den må ha relativt god lagringsplass, godt tastatur, rundt 13-15" skjerm.

 

Jeg tenker en prisklasse rundt 3-6 tusen, men jeg syns ikke det er nødvendig å betale 6 tusen om jeg får en like god til 4 ;)

 

Tusen takk for all hjelp!

Endret av zakka993
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller tatt en titt i prisguiden istedenfor å gå rett til komplett.

 

13,3 tommere:

https://prisguiden.no/vis_kategori....ering=min_price

 

15,4 tommere:

https://prisguiden.no/vis_kategori....ering=min_price

 

Det er kanskje ikke så dumt å sjekke "ukens tilbud" hos datakjeden, netshop, komplett, amentio osv for å se om de har et bra tilbud som passer det du er ute etter. ;)

Lenke til kommentar

"pr. today" så er det nok svært få "dårlige" laptoper på markedet, det er klart ting som viftestøy, byggekvalitet osv å tenke på, der er det nok forskjeller, men det varierer ikke fra produsent til produsent men heller mellom alle modellene.

Anbefaler deg å finne et par som faller i smak og Google "pc modellnr/navn" + "review" / "test" så er det nok garantert at du finner noen som har sin mening å formidle om den pc'n du har sett på.

Anbefaler ihvertfall følgende: Intel Core 2 Duo CPU (Prossessor), 2GB ram og dedikert skjermkort (skjermkort som ikke er delt med "minnet", RAM i pc'n). Spesielt AMD Turion CPU må du holde deg unna (de blir glovarme..)

 

Lykke til! =)

Lenke til kommentar

Til ditt bruk er vel Fujtisu-Siemens AMILO Si 2636-001 fra NetOnNet til kr. 5495,- det beste tilbudet for tiden. 13" skjerm. Rask dual prosessor, 4Gb ram, 320Gb harddisk, "Slot In" DVD brenner, og HDMI. Perfekt til film, og bilderedigering.

Når den i tillegg er liten, og lett, og ser dritlekker ut, kan den være vanskelig å slå.

 

Mangler bare Blueray, så hadde den vært perfekt til å vise HD film, men det er jo lett å bytte ut senere.

 

www.netonnet.no/?zanpid=1174836379008377857post-69678-1226788004.jpgpost-69678-1226788334_thumb.jpg

post-69678-1226788295_thumb.jpg

Endret av Rubyred
Lenke til kommentar

Ser bra ut den også. Har enda bedre spesifikasjoner, men syntes en 15" laptop blir alt for stor, og tung til å ha med seg. Den veier nesten det dobbelte, og er MYE større fysisk.

Skal den stort sett stå hjemme, er det et godt valg.

 

Kan ikke svare på hvorfor Amentio ikke viser spesifikasjonene, men det er jo bare å sende de en mail.

Lenke til kommentar

Ja, det er det med størrelsen jeg også er litt i tvil om... Og har sett på Toshiba Satellite U400, og den er jo mye mindre... Men vet du hvem som egentlig er generellt best av dem?

 

(PS: Finner ikke noen god test av den Fujtisu-Siemens AMILO Pi 3540)

 

Men pcer i 13 tommere da, er toshiba et bra kjøp da eller er det en annen som er bedre? (leste testen og der stod det at den hadde et tastatur som ga etter og at byggekvaliteten ikke var så veldig god)

Endret av zakka993
Lenke til kommentar

Nå har jeg sett litt på en 13 tommer av Fujitsu Siemens... Fujitsu Siemens Amilo Notebook Si 3655, Den syns jeg ser veldig fin ut er jo ikke så stor... Men vet du om den er bra?

 

Ellers er det jo Fujitsu Siemens Amilo Notebook Sa 3650, Men den har jo AMD Turion CPU, som "roy_nor" tidligere sa at jeg burde holde meg unna pga. varmeutvikling...

 

Men begge disse to er jo en del dyrere enn toshibaen, og vet ikke om jeg vil bruke så mye penger på en mindre skjerm.

Endret av zakka993
Lenke til kommentar

Begge maskinene du viser til har samme specs., men koster 2500,- til 3000,- mer. Bortkastede penger.

 

Bruk google, så finner du masse positive tester av maskinen.

 

Her er en test mot MacBook Air, hvor den scorer 9 av 10.

 

http://www.pocket-lint.co.uk/reviews/revie...o-si-2636.phtml

 

Her er en annen test, hvor den gjør det bra.

http://www.pcw.co.uk/personal-computer-wor...iemens-amilo-si

 

Husk at i alle testene kostet den over 8000,-

 

Hvis du begynner å lete i prisklassen rundt 5500,- har den ingen konkurrenter.

 

Sier ikke at du SKAL kjøpe denne, men alle alternativene du nevner er ikke bedre, og koster mye mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...