Gå til innhold

[Løst]CS Source problem - hl2.exe programfeil


Anbefalte innlegg

Hallois!

 

Har et problem med CS:S.

Har splitter ny PC med 3gb DDR3 ram, 512mb skjermkort, 2ghz intel core2 duo prosessor.

Spilte litt CS:S her om dagen, første gangen på ny maskina. Da gikk det som bare det, ingen hakking, bra grafikk etc. Men så skulle jeg spille det på nytt igjen nå, og da går det tregt, hakker og selv om jeg har 20 i latency virker det som spillet lagger. Når jeg skyter tar det tid før skuddet avfyres i spillet. Når det er mye folk på et sted og mange ting som skjer, så hakker det veldig. Det virker rett og slett som om maskina ikke har kapasitet til å kjøre spillet. Fikk høre av en at man kunne slå av den ene core'n, det pleide å funke?

Når jeg lukker spillet får jeg opp feilmeldinga "hl2.exe har sluttet å virke" og " Et problem førte til at programmet sluttet å fungere som det skal. Programmet vil bli lukket, og du vil få beskjed om en løsning er tilgjengelig". Har forsøkt alt som står på Valve/steam sine sider, null funk.

 

Får beskjed av Vista at de har en løsning på problemet "Kontakt Valve" Javisst..

 

Noen som har vært borti dette? Er jo jævlig irriterende at ting ikke kan fungere normalt.

Endret av leary
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Last ned CPU-Z og sjekk frekvensen på CPU.

Burde dog ikke hakke så kraftig om CPU er klokket ned men.. :hmm:

 

Tror nok ikke det er det som er problemet. Spilte jo spillet uten noen form for problem tidligere. Da kom det ikke opp "hl2.exe - programfeil" heller etter spillet ble avsluttet. Er kun CS:S jeg har problemer med, ingen andre spill, så det virker som det er noe som kommer i konflikt med steam. Men akkurat HVA vet jeg ikke. Driver nå å fjerner èn og èn post i oppstartsprogrammer, bare for å konkludere med at det ikke ligger der.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å avinstallere Steam og installere det på nytt? Mener det skal være mulig å avinstallere steam uten å fjerne filene til selve spillene man har lastet ned. Som du sier så høres det ikke ut som en hardware relatert feil.

 

Har nettopp avinstallert hele ruklet og installert alt på nytt. Ingen forskjell, hakker verre. Har prøvd å nedjustere all grafikk, fortsatt hakker det. Jeg lurer på om det kan ha noe med lydkortet å gjøre, eller driverne der. For lyden er uklar og skurrer den også. Jeg skal se om jeg finner nye drivere til lydkortet.

 

Nå får jeg ikke opp programfeil da, men det er de samme problemene in-game.

Endret av leary
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...