Ursa Skrevet 2. april 2003 Skrevet 2. april 2003 Jeg lurer på om jeg ville valgt Sony pd100, rett og slett på grunn av lyden. Du får med en XLR-til-minijack konverter på dette kameraet, og om du vil ha profflyd på XM-1 må du kjøpe mikrofon OG mikser. Disse "små" detaljene vil koste deg alt fra 4000+ alt avhengig hvilken proffmik du kjøper. Mikseren er det verste (XLR-minijack) og en hatefull opplevelse for mange. I verste fall må du bite i det sure eplet og kjøpe en Beachtek-adapter fra noen i Norge, i så fall er minste pris rundt 3500-4000 kroner inkludert frakt. MEN om gave-toll-grensen går opp fra 500 til 1000 kroner (så mye du kan kjøpe fra utlandet uten å måtte betale det tidobbelte i ekstragebyr og avgifter) vil du kunne kjøpe fra www.studio1productions.com for en tusenlapp og en halv. Hva bildekvalitet angår tror jeg xm-1 tilsammen har litt skarpere bilde, men også et mer "skarp-aktig" utseende på bildet. PD100 har et mykere og mer vanlig bilde. Alt i alt er vel xm-1 et hårstrå foran, men du får ikke lov å basere kjøpet ditt på kun videobildet.. Det er for mange penger på spill til det Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå