Gå til innhold

Nokia verksteder, trege?!


Windows8

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har da sendt inn min N95 8GB til reperasjon for slakt frontdeksel.

Det tok dem 2 dager før dem startet å kikke på telefonen, men nå har det gått over 2 uker fordi de venter på deler!

Og de vet ennå ikke når de får delene.

Er det normalt at det tar så lang tid?!

 

Rett og slett ræva service av verdens største mobilprodusent!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har da sendt inn min N95 8GB til reperasjon for slakt frontdeksel.

Det tok dem 2 dager før dem startet å kikke på telefonen, men nå har det gått over 2 uker fordi de venter på deler!

Og de vet ennå ikke når de får delene.

Er det normalt at det tar så lang tid?!

 

Rett og slett ræva service av verdens største mobilprodusent!

 

Hei.

 

Jeg jobber selv i en elektrobutikk, men vi repparerer ikke telefoner. Vi leverer Nokia telefonene til et Nokia verksted i samme by, og om det tar mer enn 14 dager er helt normalt. Som oftest i en repperasjon der det innebæerer bestilling av nye deler tar det lett opp til 4 uker. Noen av de verste tillfellene jeg har sett er over 2 mnd, men så lang tid er skjeldent.

 

Så bare smørr deg med tålmodighet, du har den sikkert tilbake etter en uke eller to :)

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar

2 mnd faktisk! Helt utrolig at det skal ta så lang tid.

 

Hvorfor ikke bare alltid ha litt, ikke masse, men litt deler klare? Det er ikke snakk om et så stort tap for Nokia.

Dessuten vet Nokia ekstremt godt at N95 og N95 8GB sliter med slakke deksler!

 

Kunne ikke vært mer frustert og irritert over Nokia.

Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke nokia sin feil at enkelte service steder er dårlige på del bestillinger. Men nå må dere huske på at det er fort gjort at det blir bytte en 10-15 N-95 8 gig slider om dagen, noen ganger mer, så da er det vanskelig å ha akkurat eksakt antall med deler på lageret. Tipper han stakkarn som sitter å skrur de mobilene er rimelig oppgitt au.

Lenke til kommentar

He he, nei det er jo ikke ditt problem. Men nå er det jo ikke Nokia som gir deg dårlig service, bare å ringe Nokia Customer Care , så får du god Nokia service. Her er det service verkstedet som gir deg "dårlig service" i form av at du må vente på en del i mer en 2 uker.

Men hva er det nest største verkstedet i Oslo ?

Lenke til kommentar
*Ja, hadde du bare levert den inne på klart svar i kgb, så hadde den ratt hvert ferdig for ca 2 uker siden.

Høh?

 

Det han prøvde å si var at Klart Svar Kongsberg befinner seg i etasjen under Deltaservice Kongsberg, dermed slipper du alt som heter postgang, og telefonen går rett inn i servicesystemet uten å være innom logistikkavdelingen i Drammen.

Lenke til kommentar

Jeg bor i Kongsberg og selvsagt leverte jeg den inn til KS Kbg? Men reprasjonen av alle modeller skjer ikke her, reprasjon av min modell skjer i Oslo. Derfor måtte min sendes fra KS Kbg til verkstedet i Oslo. Og når dem er ferdig med den der, kommer den tilbake til KS Kbg med budbil.

 

Så, vet ikke helt hva dere mener :)

Lenke til kommentar
Selve reperasjonen tar sikkert 20 min, også 1 dag og sende det fra Oslo til meg, men ventetiden på deler er helt sykt!

RePaC: Du forventer at når du leverer mobiltelefonen din inn hos ein mobilforhandler så blir denne pakka ned separat og sendt med hurtigleveranse (helst med ekspresspakke over natt) til nærmaste verkstad, der ein ny person skal springe til når posten kjem og pakke denne opp og kjappe seg bort på disken sin, slenge fram delane som han har inne i tusentall og så pakke den ned att og sende den med hurtigleveranse tilbake? Vidare skal forhandler igjen hive seg rundt, pakke denne opp og ringe deg og forklare at NO er telefonen klar? Og alt dette skal sjølvsagt ikkje koste deg noko?

 

Eit par generelle kommentarar på mobilservice:

 

Kvar gang ein sender mobiltelefonar koster det penger. Dei fleste verksted opererer med fri frakt dersom ein sender meir enn 3-5 stk ilag. For å få til dette må forhandler ha så mange telefonar som skal inn til reperasjon. Å sende ein telefon separat vil koste forhandler fort ein 100-lapp om dei skal ha pakkesporing, noko som ei såpass dyr vare som ein n95 8gb bør ha. Det samme gjelder tilbake, verkstad må sende fleire ilag, det er ikkje slik at dei får veldig mykje frå produsent for å reparere.

I tillegg skal du passe på at folka du har i arbeid jobber for deg og ikkje blir sittande og tvinne tommeltottar. Eit verksted må ALLTID ha uferdig service å begynne på, ellers har dei lønnskostnad på timar dei ikkje tjener penger.

Postgang tar tid, det skal begge vegar, og ein skal bruke ein dag eller tre før dei ser på servicen din, slik er det.

Opptil 3 veker er allment akseptert i bransjen. I tillegg, jo større verksted, jo lengre ventetid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, jeg forventer faktisk det.

 

1. Nokia, verdens største mobilprodusent.

2. Billig tlf? Nei.

3. Nokia og alle som har/har hatt N95/N95 8GB vet hva jeg prater om når jeg sier slakt frontdeksel.

4. Verkstedet ligger litt over 1 time unna hvor jeg bor, ja, altså where I live.

 

Hadde det vært en NEC tlf fra 2001 så kunne du nok pøst på med argumenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...