Gå til innhold

Anbefaling av TV kort til Get kabel analog


ovad

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd lese litt i alle innleggene her om anbefaling av TV kort som fungerer bra på Get kabel tv analog, men har ikke funnet noen sikre anbefalinger.

Derfor et nytt spørsmål om dette, da jeg ønsker kjøpe et enkelt kort for å kunne se tv med bra bildekvalitet og en god programvare som fungerer. Jeg trenger ikke noe avansert kort for opptak eller framtidig digital tv.

Jeg har altså kabel tv ifra Get, jeg har to dekodere i huset for tilkopling til tv i stue og kjellerstue.I tillegg har jeg et kontor der jeg ønsker å kunne kople pc til kabel uttaket fra Get, der er det kun analogt signal.

Jeg vet at Get skal slutte med analoge sendinger i 2010, men hvordan det da blir å kople pc'en til Get sin kabel vet jeg ikke, men jeg ser ikke for meg å få flere dekodere i hus.

Jeg har en Dell Desktop pc, 2,4 Ghz,Windows XP og 20" LCD.

Jeg kan bruke PCI kort, men hvis der er noe som er like bra av disse USB stickene så vil foretrekke det.

 

Fint om der er som har en anbefaling å gi til dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det meste allerede er sagt om dette. Du trenger kun en USB stick som tar imot analoge signaler. Når Get en gang i fremtiden avslutter sine analoge sendinger så er enheten du eventuelt nå kjøper ubrukelig.

 

Usikkerheten du kanskje har lest om er rundt dekoding av Get sine digitale sendinger. Analoge åpne sendinger som du kan motta med kabelen koblet direkte inn på din TV uten noen form for dekoding skal det ikke være noe problemer med.

 

Men hvis andre har noen erfaringer så kom med det nå. Jeg har ikke Get, har heller ingen planer om å anskaffe meg Get eller noen annen leverandør av kabel-TV. For meg er satelitt med CD som leverandør den absolutt beste og mest fleksible løsning. Men jeg innser at ikke alle har mulighet for tilgang til parabol og dermed må finne andre løsninger.

Lenke til kommentar
Tror det meste allerede er sagt om dette. Du trenger kun en USB stick som tar imot analoge signaler. Når Get en gang i fremtiden avslutter sine analoge sendinger så er enheten du eventuelt nå kjøper ubrukelig.

 

Usikkerheten du kanskje har lest om er rundt dekoding av Get sine digitale sendinger. Analoge åpne sendinger som du kan motta med kabelen koblet direkte inn på din TV uten noen form for dekoding skal det ikke være noe problemer med.

 

Men hvis andre har noen erfaringer så kom med det nå. Jeg har ikke Get, har heller ingen planer om å anskaffe meg Get eller noen annen leverandør av kabel-TV. For meg er satelitt med CD som leverandør den absolutt beste og mest fleksible løsning. Men jeg innser at ikke alle har mulighet for tilgang til parabol og dermed må finne andre løsninger.

 

Ja der er sagt veldig mye om dette emne, men det er vanskelig å finne ut hva som fungerer i sammen med hva. Når en leser om brukererfaringer med enkelte produkt så er det som regel problem med et eller annet, som at en finner ikke tv kanaler, bildkvaliteten er dårlig, programmet er elendig etc. etc.

Jeg fant denne kommentaren i forumet her: "Skal du ha et produkt for bruk i Norge så er tilsvarende stick Pinnacle PCTV Hybrid Pro Stick 340e. Denne fungerer med MPEG4/H.264 og AAC+ HE som brukes i Norge. Denne er også analog. http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=139371"

Jeg kontaktet derfor ps.no for å få en bekreftelse på at denne fungerer med Get analog kabel tv før jeg bestillte den. Ble oppringt etter at hun jeg snakket med hadde diskutert det med en som jeg kjente bedre til dette produktet og fekk beskjed om at det ikke ville fungere med Get analog kabel tv. Jeg ble i stedet anbefalt HAUPPAUGE OEM WinTV PVR-150.

Blir litt forvirret av dette, jeg ønsker kun å kjøpe et enkelt tv-kort/stick som fungerer for å kunne se tv på pc'en med en gang for å slippe å prøve og feile og så returnere produktet pga. at det ikke virker som planlagt. På QXL fant jeg et brukt tv kort MSI TV@anywhere, er der noen som kjenner til dette produktet ?

Håpet derfor at der er noen som har god erfaring med et Pinnacle, Hauppage eller et annet produkt som virker ok med Get analog kabel tv ?

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt. Det var i det minste veldig lurt å kontakte ps.no for å få deres råd. Selv har jeg et Hauppauge HVR-4000 kort i min maskin, kortet fungerer veldig bra, men det er mye utfordringer rundt digitale sendinger og programvare. Har dessverre ingen tilgang til Get kabel-tv så jeg kan ikke hjelpe deg videre. Men jeg håper du kommer tilbake til denne tråden når du en gang har et resultat.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Pinnacle Hybrid Pro 340e fungere på GET sitt analoge nett. Men ikke på den digitale delen da de bruker DVB-C med NDS kryptering.

Og 340e har analog og DVB-T med stötte for MPEG4/H.264 som brukes i Norge.

 

Kenneth

 

Da stoler jeg på det at Pinnacle Hybrid Pro 340e fungerer på Get sitt analoge nett, selv om ps.no tydeligvis ikke kjente produktet godt nok til at de kunne bekrefte det.

Regner med at du har testet 340e på Get sitt analoge nett ?

Forstår at det ikke støtter den digitale delen.

Det er vel vanskelig å finne noen produkt som har både analog og DVB-C støtte ?

Takker for oppklaringen på dette.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Vi har Get tv på rommene i militæret - vet om de som har tvkort på laptopen og kan se gjennom dette - men finnes det en løsning som ikke krever et kort i pcen? mao en usb løsning etc? (slik at man kan bruke det med en laptop som ikke har tvkort.) Kabelen fra vegg er en helt vanlig tv kabel...

 

Ikke meningen å kapre tråden men tenkte jeg skulle spørre siden tråden først var her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...