Gjest Slettet-whwZcV Skrevet 11. november 2008 Skrevet 11. november 2008 (endret) Maxtor hardisk hjelp Når jeg har plugget inn Maxtor harddisken til macbooken, så kommer det enheten : United opp (som er harddisken). Men når jeg trykker på den kommer jeg inn, så skal jeg eventuelt dra noen filer inn så kommer det opp: Kunne ikke flyttes fordi "united" ikke kan endres? Hva gjør jeg? Takk Endret 11. november 2008 av Slettet-whwZcV
Jesper Karsrud Skrevet 11. november 2008 Skrevet 11. november 2008 Disken din er sikkert formatert som NTFS, noe OS X har leserettigheter til, men ikke skriverettigheter til.. Det er nok grunnen
Jesper Karsrud Skrevet 11. november 2008 Skrevet 11. november 2008 Du kan jo prøve dette: Writing to NTFS disk on OS X. Eller hvis du kun skal bruke disken i OS X fra nå av og til evig tid, kan du ta kopi av alle filer du har på den, og reformatere den til HFS+ (OSX Extended).. Om du skal bruke den på både Windows og OS X er alternativet over en løsning, eller du kan reformatere til FAT32, men da kan du ikke ha filer over 4GB i filstørrelse.. Så! Valget er ditt!
Gjest Slettet-whwZcV Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 Jaha, skjønnte ikke så mye men før prøve et eller anet.
Zezner Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 Hvis du skal formatere disken, så bruker du Diskverktøy som ligger under programmer > verktøy. Ikke så vanskelig å få til egentlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå