Gå til innhold

Trenger ny mobil


Mikke10

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja

-Email klient:Ja

 

 

Form:

-Klapp/vanlig

-Vekt: max 100g

 

Skjerm:

-Farge

-Type. TFT/TFD

-Størrelse på skjerm. Rundt 2 tommer

-Bredde: 240 pkt

-Høyde: 320 pkt

-Touchscreen: nei

 

Pris:

Jeg har mellom 1000 og 1800 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding): nei

 

Diverse:

-Merke: Samsung, Nokia eller Sony Ericson

-Kamera: Ja. Ca. 2 mp

-Videokamera: Ja

-USB: Ja

-Infrarød port:Ja

-Blåtann (Bluetooth):Ja

-Internminne: Over 25 mb

-Minnekort?: Ja

-MP3: Ja

-Radio:Ja

-Triband: Ja

-Batterilevetid: Batterikapasitet: Rundt 900 mAh

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? SMS, litt kamerabruk og Ringing

 

Har sett på to mobiler som jeg selv syntes er interesannte. Det er

Sony Ericsson K660i:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=84330

 

Nokia 6120 Classic:

https://prisguiden.no/product.php?pro...iew=productinfo

 

hvis dere kan anbefale en av disse eller noe i den duren setter jeg pris på det.

Endret av Mikke10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Nokia 6120 classic og er veldig fornøyd med den.

Fordeler: avansert telefon som jeg kan legge inn masse morsomme og nyttige programmer på, men som likevel er liten og lett (den hvite er ganske fin). Rask. Brukervennlig. Skarp skjerm. Alt har fungert feilfritt så langt (3 uker) bortsett fra Opera mini som noen ganger ikke virker (ikke nødvendigvis telefonens feil). Virker solid bygd. Mye for pengene.

Ulemper: dårlig batterilevetid. Litt små og bråkete taster. Jeg bommer ikke så ofte, men hvis man har større fingre kan det sikkert være et problem. Har ikke prøvd kameraet, men Amobil beskriver dette som gjennomsnittlig. Det tar "greie" bilder i godt lys, men bildene blir veldig kornete når det er mørkt.

Lenke til kommentar

Hva med nokia 6300 eller 3120 classic?

6120 classic er en smarttelefon og tro meg, smarttelefoner kan være irriterende treige til tider og er veldig avanserte. Hadde n73 (også series60mobil) og det tok laaang tid å åpne meldingsfunksjonen og over ett minutt å skru på mobilen... Så om du ikke trenger den funksjonaliteten er smart-telefon har, men vil ha en rask og responsiv mobil, velg heller se k660i, nokia 6300 eller nokia 3120 classic :)

Lenke til kommentar

Nokia 6120 classic er ikke treg! Den er faktisk raskere på en del funksjoner enn den forrige mobilen min, Nokia 6233. Jeg har også hatt en Sony Ericsson UIQ smarttelefon, og den var treg som en skilpadde i forhold til Nokia 6120, så ikke alle smart-telefoner er like. Hvis ikke telefonminnet eller minnekortet er fullt, eller hvis man ikke har mange programmer kjørende samtidig, er ikke denne telefonen tregere enn andre, enklere mobiler.

 

En smart-telefon er heller ikke bare for avanserte brukere. Denne er faktisk veldig enkel å finne fram på. Det at man kan ha flere programmer åpne samtidig gjør dessuten at man f.eks. kan ha et epost eller messenger-program kjørende i bakgrunnen. Dette er jo programmer mange bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...