Gå til innhold

Hjelp til Nytt PC Kjøp ca 20000kr tilgjengelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-)

Jeg skal bygge meg en ny PC, tilsammen har jeg 20000kr tilgjengelig. 3år siden sist og har ikke fulgt med så veldig nøye siden da :-)

Men har sett for meg følgende:

- Samsung 26" LCD Syncmaster T260 kr 4290

- Logitech Z-5500 5.1 THX kr 2795

- Nec DVD-brenner (trenger ikke blueray) kr 245

- CPU Intel Core 2Quad Q9550 2.83Ghz 1333mhz 12MB kr 2995

Fra den "gamle" PCen min tar jeg med 2stk Raptor disker 150GB, har vurdert å kjøre disse i Raid 0 på den nye PC-en også slik som på den gamle og kutte ut å kjøpe nye hardisker.

Det jeg lurer på er:

- Hvilken disk skal jeg gå for, SSD eller VelociRaptor eventuelt beholde 2stk Raptor disker?

- Hvilken type Minne (DDR2 eller DDR3)?

- Har sett for meg Socket 775 men hvilket hovedkort ?

- Hvilket skjermkort ca 1700-2500kr?

- Kabinett og strømforsyning? (Er ikke så kresen på lyd, gidder værtfall ikke betale mye mer for å få en stillegående).

Håper det er noen der som har døds peiling på hardware og kan komme med innspill :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4870x2 er det beste GPU valget..

Angående CPU ville jeg tatt en titt på i7 siden du har et budsjet på 20k ..

Takk for alle innspill :-)

Er det noen som har noen innspill på lagringsmedia?

Har som sagt 2x RaptorX 150GB som jeg kjører i Raid 0 på min nåværende PC. Er det noe å hente på å bytte disse ut til feks SSD eller V-Raptor disker?

Skrevet (endret)

Egentlig er det ikke så mye å hente rent ytelsesmessig på å gå fra en RaptorX til en Veloci-Raptor. SSD disker er vel veien å gå dersom man skal få skikkelig ytelse. Men disse er enda på et tidlig stadium og heller ikke disse yter så nevnværdig mye bedre enn en vanlig harddisk. :)

Gå for en god TB disk. Seagate Barracuda 7200.11 1 TB eller 1.5 TB versjonen. :)

4870 X2 er vel det eneste valget du har av skjermkort. Et alternativ er jo to stk. GTX 260 som yter litt bedre. 4870 X2 i Crossfire er også et alternativ, men atm. sliter disse med microstuttering.

Endret av LockBreaker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...