Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp mot senebetennelse i arm


Agrostar

Anbefalte innlegg

Har senebetennelse i eine armen og har meir eller mindre problem med det. Har hatt det i fleire år i mindre grad, men for ein månad sia så blei det så ille at heile armen nermast stivna med ein gong eg tok i ein blyant eller datamus. Reiste til lege å fekk ein ukeskur som dempa det, men ikkje fjerna det. Men nå er det på veg tilbake kjenner eg med litt ekstra smerte virkar det som. Gjer ildt i nesten heile armen av og til.

 

Er det noko som hjelp mot dette eigentleg? Eg kan jo ikkje berre slutte å bruke armen ei stund da eg går på skule og jobbar. Er det nokon måte eg kan trene opp armen så det ikkje er så lett å få eller at det er dempande?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde selv en solid senebetennelse i skuldra for noen år siden..

Det ble til 4 uker sammenhengende sykemelding.. Fikk totalforbud mot å bruke armen.. Uansett hvor lett jeg mente det var..

 

Det gikk over... For en stund.. Etter ca 6mnd var det tilbake igjen. Da satte fastlegen er kortisonsprøyte i den rette muskelen.. Og jeg var i jobb, men tok det svært pent med den armen..

Etter det var jeg fin.. Helt til jeg sluttet å jobbe pga uførhet mange år senere..

Skulderen er ikke plagsom lenger.

Lenke til kommentar
Hadde selv en solid senebetennelse i skuldra for noen år siden..

Det ble til 4 uker sammenhengende sykemelding.. Fikk totalforbud mot å bruke armen.. Uansett hvor lett jeg mente det var..

 

Det gikk over... For en stund.. Etter ca 6mnd var det tilbake igjen. Da satte fastlegen er kortisonsprøyte i den rette muskelen.. Og jeg var i jobb, men tok det svært pent med den armen..

Etter det var jeg fin.. Helt til jeg sluttet å jobbe pga uførhet mange år senere..

Skulderen er ikke plagsom lenger.

Så du blei altså kvitt problemet med å få ei kortisonsprøyte rett i muskelen?

Lenke til kommentar

Jepp..

Følte meg bra i armen etter ca 1 minutt..

Dagen etter kjente jeg ingenting til smerter eller ubehag i det hele tatt.

Men kortison er vel det man kan kalle krisehjelp. Vistnok ikke særlig bra for kroppen.. Samt, man bør få litt hjelp av fysioterapeut i etterkant, så man kan styrke resten av muskulaturen rundt den som var vond.. Så ikke problemet dukker opp igjen med en gang..

Man bør også endre arbeidsvanene sine, arbeidsposisjoner og slikt.

Samt hvis det kommer av musebruk, så bør man få seg en pad, eller roller ASAP. Så man hele tiden kan variere bruken av armen(e)

Lenke til kommentar

@Stressis:

Du må nok belage deg på å legge om bruken av armen din en del. Hver gang du bruker armen når du har vondt gjør du det bare værre, også på lang sikt. Begrens risikobruk av armen (f.eks pc-bruk) til kun nødvendige ting; har du vondt bør du heller gå en tur eller se en film istedenfor. Kansje litt kjipt, men bedre å beholde moderat bruk av armen enn å ende opp permanent slik du beskrev i OP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...