Gå til innhold

Hvordan vise knapp(link) som aktiv med css og php


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har sett rundt på nettet, og funnet frem til denne nettsiden:

http://www.sebastiansulinski.co.uk/web_des...tive_button.php

 

Denne viser hvordan man gjør så css formelen active vises når man er på spesifikk side, den henter ut variblen fra nettsiden og gjør knappen til aktiv.

 

Men det som er problemet er at jeg bruker adressen som er mer som denne: index.php?side=BLABLA

 

Og da er "Hjem" som linker til index.php aktiv HELE tiden :p

Er det noen som vet hvordan jeg kan lage en GET formel eller lignende som finner ut hva som står etter ?side=DET SOM STÅR HER! og får variblen til å gjøre den knappen jeg definerer med den linken som aktiv?

 

TAKKER!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
<?php 
$page = $_GET['side'];
?>
<div id="nav">
<ul id="mainnav">
<li><a href="index.php" title="Welcome page"<?php echo ($page == 'index' OR $page == '' ) ? ' class="active"' : ''; ?>>Welcome</a></li>
<li><a href="index.php?side=about_us" title="About us page"<?php echo ($page == 'about_us') ? ' class="active"' : ''; ?>>About us</a></li>
<li><a href="index.php?side=services" title="Services page"<?php echo ($page == 'services') ? ' class="active"' : ''; ?>>Services</a></li>
<li><a href="index.php?side=testimonials" title="Testimonials page"<?php echo ($page == 'testimonials') ? ' class="active"' : ''; ?>>Testimonials</a></li>
<li><a href="index.php?side=contact_us" title="Contact us page"<?php echo ($page == 'contact_us') ? ' class="active"' : ''; ?>>Contact us</a></li>
</ul>
</div>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...