Gå til innhold

Exchange Server 2007 -> Apply Mandatory Properties


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Administrerer en Exchange 2007-server som behandler i underkant av 3000 brukere.

Saken er at ca 700 av de 3000, henger igjen som Legacy Mailbox og dermed mister tilgang til bl.a. 2007's Web-Access funksjonalitet. Dette har skjedd fordi brukerkontoene har blitt opprettet med AdminPak, som ikke kommuniserer ordentlig med Exchange-serveren.

 

Kommandoen for å flytte en bruker fra Legacy til User Mailbox i Exchanges Mngmnt Shell er:

Set-MailBox –identity ”ALIAS” –ApplyMandatoryProperties

Alias her vil da være alias til brukerkontoen, eks. "ola.nordmann".

 

Den store utfordringen her blir jo da å gjøre dette på 700 (!!) brukere. Å sitte å gi den samme kommandoen for hver bruker, bare at man skifter alias å går nedover listen ... You see?

 

Prøvde naturligvis å erstatte "ALIAS" med "*" i håp om at det skulle gjelde for samtlige brukere, da det ikke gjør noe å kjøre samme kommandoen på en bruker som allerede har blitt flyttet, men dette var ikke lov.

Noen som kanskje har gjort dette før, som vet hvordan man kan få denne kommandoen til å gjelde flere om gangen, eller alle - for den saks skyld? :)

 

 

mvh

Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset :-)

 

De var inne på noe der, men når jeg prøvde "Users" i kommandoen:

Get-Mailbox -OrganizationalUnit "Users" | set-mailbox -ApplyMandatoryProperties

Så påvirker det bare 10 - 12 brukere. Vet ikke hvorfor akkurat de er under Users eller hva de andre er under.

Jeg trykker meg inn på en Exchange konto, å ser hva den er "Member Of" under AD. Når jeg prøver å erstatte "Users" med gruppen de er medlem av i AD, så får jeg ikke tillatelse til det.

 

Det er nok riktig kode, men hva kan jeg erstatte "Users" med for å å dette til å påvirke alle?

Lenke til kommentar
Takk for tipset :-)

 

De var inne på noe der, men når jeg prøvde "Users" i kommandoen:

Get-Mailbox -OrganizationalUnit "Users" | set-mailbox -ApplyMandatoryProperties

Så påvirker det bare 10 - 12 brukere. Vet ikke hvorfor akkurat de er under Users eller hva de andre er under.

Jeg trykker meg inn på en Exchange konto, å ser hva den er "Member Of" under AD. Når jeg prøver å erstatte "Users" med gruppen de er medlem av i AD, så får jeg ikke tillatelse til det.

 

Det er nok riktig kode, men hva kan jeg erstatte "Users" med for å å dette til å påvirke alle?

 

Kjør Get-Mailbox cmdlet og hent ut alle objektene du skal gjøre endringer på og legg de i en variable, feks $users. Deretter:

 

$users | ForEach { set-mailbox -ApplyMandatoryProperties -confirm:$false }

 

Ta det med en klype salt for har ikke testet :D

Lenke til kommentar

Det som dere sier er rett her. Altså at dere må kjøre en Get kommando for å få tak i bolker, deretter kjøre en Set med APM. Etter hva jeg forstår så har du bare Exchange 2007 server og ikke noe legacy servere. Da mener jeg at denne kommandoen fungere:

 

get-mailbox -server "dittservernavn" | set-mailbox -ApplyMandatoryProperties

 

Har ikke prøvd det selv så ikke saksøk meg om det ikke går, men mener at dette blir rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...