tetra Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Har fått en pc hos en kompis. Har tenkt å innstallere nytt operativsystem på den. Plages med at når pc'n slås på får jeg oppstartsskjermen, altså der bios versjon, prosessor hastighet kommer opp, men lengre kommer den ikke. Kommer meg ikke inn i Bios, har prøvd med både usb og gammeldags tastatur. Hva kan jeg gjøre..... Kan jeg kjøre pc'n til steinalderen? Kan jeg resette biosen eller noe? Eller er pc'n rett og slett heilt ødelagt..... På forhånd takk for svar Tetra
PacAnimal Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Her er det vel bare å begynne med standard prosedyre? Reset bios'en (finn jumper selv eller finn manual på google) Om det ikke virker, fjern ALT som ikke trengs for å komme lenger i oppstartsprosessen (harddisk, cd-rom, alt unntatt 1 minnebrikke, eksternt skjermkort om internt finnes, etc etc.) og sett inn en og en dings. Prøv også å rokkere på det som må være der. Et annet skjermkort, gjerne i en annen slot (gammelt pci-kort?). Flytt minnebrikken til andre minnespor. Og så videre... Bare å knote rundt, så blir det nok liv.
tetra Skrevet 3. november 2008 Forfatter Skrevet 3. november 2008 Her er det vel bare å begynne med standard prosedyre? Reset bios'en (finn jumper selv eller finn manual på google) Om det ikke virker, fjern ALT som ikke trengs for å komme lenger i oppstartsprosessen (harddisk, cd-rom, alt unntatt 1 minnebrikke, eksternt skjermkort om internt finnes, etc etc.) og sett inn en og en dings. Prøv også å rokkere på det som må være der. Et annet skjermkort, gjerne i en annen slot (gammelt pci-kort?). Flytt minnebrikken til andre minnespor. Og så videre... Bare å knote rundt, så blir det nok liv. Takk for svar... får begynne å lete etter jumper for å resette bios først og fremst da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå