Gå til innhold

spørsmål Stue og kjøkkenpc prosjekt.


Anbefalte innlegg

Hei.

Har en gammel P4 2.2Ghz med 1Gb ram som jeg lurer på å sette opp med 2 skjermkort og 2 lydkort, planen er å ha den stående på et kott, trekke kabler til skjerm, mus, tastatur og høyttalere som skal plasseres på kjøkken benken og kabler til lcd tv, lyd og usb til ir mottaker i stuen.

På kjøkkenet skal det brukes nettradio, musikk fra serveren samt internett (matprat.no, nyheter etc)

I stua er det hovedsaklig tv serier som skal spilles av, + se på lokal tv på nett da. Her har jeg et lite 22" lcd tv og bruker de innbygde høyttalerene i stereo (har 32" oppe i tv stua med egen mediapc og surround)

Vet det ikke er noe problem å kjøre utvidet skrivebord og en del mediecenter programmer støtter vel også ruting av lyden til et annet lydkort.

MEN hva gjør jeg med innput? dvs vil jo at mus og tastatur skal virke på kjøkken skjerm samtidig som jeg skal kunne velge avspilling med fjernkontroll i stuen!

 

Er dette mulig i hele tatt med en enkel pc, og er det mulig med en såpass svak hw (etter dagens målestokk) ???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...