Gå til innhold

Canal Digital Bredbånd og IP-telefoni


Anbefalte innlegg

Det tilbys bredbånd fra Canal Digital i et boretslag som jeg skal flytte inn i, har tenkt å gå for 19/1,8Mbit eller 20/1,8Mbit utgavene.

 

Er det noe her som har erfaringer med Canal Digital når det gjelder følgende punkter:

 

- Ping til servere i Europa (spiller UT3 mot en del servere i Europa)

- Stabilitiet

- Hastighet

- Oppetid

- Kunde Service

 

Jeg regner meg selv som en "casual gamer" og liker å ha så lav ping som mulig, jo flere servere som er ned mot 50ms jo bedre.

 

Driver litt med torrents, men dette er minimalt. Noen som har problemer med dette og CD?

 

Har tenkt å skaffe meg IP-telefoni for å få ned kosten en smule er det noen som har problemer med dette fra CD, eventuelt hvordan blir ytelse når man spiller spill som liker seg best med lav ping og når man ringer samtidig?

 

Frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det tilbys bredbånd fra Canal Digital i et boretslag som jeg skal flytte inn i, har tenkt å gå for 19/1,8Mbit eller 20/1,8Mbit utgavene.

 

Er det noe her som har erfaringer med Canal Digital når det gjelder følgende punkter:

 

- Ping til servere i Europa (spiller UT3 mot en del servere i Europa)

- Stabilitiet

- Hastighet

- Oppetid

- Kunde Service

 

Jeg regner meg selv som en "casual gamer" og liker å ha så lav ping som mulig, jo flere servere som er ned mot 50ms jo bedre.

 

Driver litt med torrents, men dette er minimalt. Noen som har problemer med dette og CD?

 

Har tenkt å skaffe meg IP-telefoni for å få ned kosten en smule er det noen som har problemer med dette fra CD, eventuelt hvordan blir ytelse når man spiller spill som liker seg best med lav ping og når man ringer samtidig?

 

Frank

 

 

Hei, mine erfaringer med Canalgital som ISP er som følger:

 

Oppetid : Meget Bra (Har adsl i tillegg, og omtrent aldri nedetid på noen av linjene)

 

Kundeservice : Bra (Raks respons og hjelpsomme folk)

 

Hastighet : Har du en av de største linjene kan du oppleve tider av døgnet da du kun har tilgang til omtrent halve hastigheten. Dette er irriterende og her gir min adsl linje full pupp 24/7.

 

Responstiden : ligger på omtrent det samme som ved adsl, men hopper veldig. Ved adsl har jeg 8-9ms ping til min sentral konstant, medan pingen ved kabel ligg på 5-6-20-11-62-35-25ms osv. Detter er rimelig irriterende om du spiller, og det kan hende årsaken ligger i mye støy på kabelnettet her hvor jeg bor. Uansett, om ping er viktig for deg ville jeg hørt med noen som bor i nabolaget ditt om dem kunne sjekket om dem har samme problemet som jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...