Gå til innhold

Rømme fra fengsels-filmer?

lilko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du om noen filmer der de skal rømme fra fengsel?

Har sett:

Escape from Alcatraz

The rock

The shawshank redemption

Hadde satt pris på svar.

- lilko :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Stemmer det Bob. Ellers har du jo klassikeren Cool Hand Luke. The Great Escape og Rescue Dawn omhandler jo fangeleire, men det bør jo ikke være noen hindring.

Con Air og Escape From New York kan jo også gå hvis du tøyer det litt.

Endret av DoktorBacon
Skrevet (endret)

Vil absolutt støtte forslaget til DoktorBacon om Rescue Dawn. Selv synes jeg det er en veldig god film, som ikke alltid får den rosen den fortjener.

Ellers kan du prøve Animal Factory. Kan vel neppe kalles kvalitetsfilm, men den fyller kriteriene.

Endret av Thantophobia
Skrevet

Sjekk ut O Brother, Where Art Thou? Det er ikke akkurat en film om noen som rømmer fra fengsel, heller noen kjeltringer som er på rømmen i sørstatene. En skikkelig koselig film egentlig. Du er kanskje ute etter selve rømmingen, planleggingen og slikt? Da vil jeg anbefale The Great Escape som ble nevnt lenger opp her.

Skrevet

Ble skuffet over Rescue Dawn, Christian Bale i hovedrollen og Werner Herzog i regissørstolen burde egentlig ikke love noe annet enn kvalitet. Men ble dypt skuffet, sikkert mye grunnet mine høye forventninger.

En film jeg kan anbefale derimot er Papillion, som omhandler rømming hvis jeg ikke husker helt feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...