Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc`n fryser etter 10min, hjelp!(problem løst)


Anbefalte innlegg

Pc`som er ca. seks mnd. gammel har nå beg. å låse seg etter ca. 10min. Har sjekket at temp. er ok. De fleste driverene er rimelig nye, ihvertfall ikke eldre enn seks mnd.

Har ikke finni noe virus.

 

Det som er litt rart: Etter at maskinen låser seg, må jeg holde power-knappen inne, men etter at jeg har gjort det slår pc`n seg på igjen helt av seg selv, men greier ikke å starte opp, så da står den og prøver å starte, men slår seg av igjen. Sånn står den helt til jeg må slå den av. Dersom jeg drar ut strømmen og lar den stå litt, får jeg starta den igjen, men kun for ca. 10 min. Dette er velig frustrerende, siden maskinen er forholdsvis ny og komponentene er ok(E8400,GIGABYTE GA-P35-DS3Rhk,BallistiX PC8500 2048MB x2, Gainward88GT)

 

Håper noen kan gi gode tips

Endret av Randallica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Defekt hovedkort

- Defekt PSU

- Varme (hadde samme problem på en PC der cpu-vifta var full av støv og stoppet)

 

Svært vanskelig problem å finne ut av. Må trolig gå til det skrittet å bytte ut del etter del, og det er ikke lett når en ikke har deler å bytte med.

 

Har du kjøpt PC'n ferdig, har du vel fortsatt garanti.

 

- kjbu

Lenke til kommentar

Huff, det høres ikke bra ut å måtte plukke fra hverandre del for del akkurat. Har satt den isammen sjøl med hjelp fra en kamerat. Nå er det imidlertidig nesten ikke mulig å få igang pc`n i det heletatt. Kan det hjelpe å resette biosinstillinger, eller ta ut batteri? Jeg har ikke så god greie på dette, så jeg bare spør;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...