bergangster Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Jeg har (ikke bland dere, dette er et utfall av latskap og ingen scanner ) tatt bilde av en matteoppgave jeg skal levere på e-post. Bildene er helt greie, og det går nokså lett å lese hva som står skrevet. Så er spørsmålet mitt om det finnes noen programmer som kjenner igjen skrifttegn (fortrinnsvis også matematiske symboler) og som kan konvertere skriften på bildene til en pdf-fil. Vet jeg har lest om noen, men husker ikke hva de heter. Er litt teit å levere en matteoppgave på 3mb jpeg-filer...
EchoSierra Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Pleier det ikke følge slike med de fleste scannere? Sjekk programvaren som fulgte med scanneren, det bør være noe der.
bergangster Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Skrevet 31. mars 2003 Som sagt har jeg ikke scanner, og dermed ingen medfølgende programvare, men hvis noen har et navn hadde det vært flott!
EchoSierra Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Beklager, leste ikke godt nok. Prøv å søke på OCR + f.eks scanner på internett. Da finner du sikkert en del.
jorank Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 hva med pare å bruke pdf writer, kan gjøre om en jpg fil til et pdf dokument....som en reserveløsning.
tKila Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Den mest brukte OCR softwaren heter Omnipage (v12 er nyest), men det er beinhardt å få det til å funke bra. Matematiske symboler kommer du til å slite med.... http://www.omnipage.com/omnipage/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå