Kcncimp Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Hei Har et lite problem med ene pcen at skjermen blir blå ved oppstart. Er ikke så god på data så spør deg her på forumet. Har tatt et bilde som vedlegg. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Hvor stopper man disse diskfragmentering osv. Hvor får man til å kjøre CHKDSK/F Takker for all hjelp som kan fåes for at pcen skal virke.
TehT Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 søk på feilkode 0x24 ga følgende svar SYMPTOMSWhen you run Windows 2000, you may receive either of the following error messages: Stop 0x00000024 NTFS_FILE_SYSTEM CAUSE This issue can occur if a problem occurred within the Ntfs.sys file. The Ntfs.sys file is the driver file that enables your computer to read and write to NTFS partitions. Damage in the NTFS file system, damaged portions of your hard disk, or damaged SCSI or IDE drivers can also cause this issue. Hvis du også får checkdisk hver gang du starter maskinen på nytt kan det høres ut som du har et harddiskproblem. Du kan prøve å sette inn XP disken og kjøre en repair, dette vil fikse eventuelle filer med feil på. Men det skal sies at slike problemer kommer ofte tilbake når de først har begynt.
Kcncimp Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Skrevet 24. oktober 2008 Er det best å bare kjøpe ny hardisk så innstalere xp på den ?
TehT Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 absolutt det letteste alternativet, jeg garanterer du ikke får samme blåskjermen med nytt OS på ny disk Det kan selvfølgelig være verd å prøve en repair eller en reformat først tho, feilmeldingen er litt upresis, og det langt fra sikkert at det er fysiske feil på disken.
Kcncimp Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Skrevet 24. oktober 2008 Har rotet vekk min xp disk. Er det samma hvilken xp disk jeg låner å bruker til pcen ?
TehT Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 jada, så lenge det er samme type (home, pro, etc etc) som "lisenskoden" din
Kcncimp Skrevet 5. november 2008 Forfatter Skrevet 5. november 2008 (endret) Har nå kjøpt meg ny harddisk. Når jeg starter pcen kommer de jeg har lagt som vedlegg opp. Jeg har dobbelkjekket at alle kabler er riktig montert. Vet du hva jeg må gjøre ? Endret 5. november 2008 av Kcncimp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå