NekoJ Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Hei Har fyrt opp den gamle Dell familiemaskinen fra 2004. Nå som alle har hver sin bærbare, planlegger jeg å oppdatere den litt, så jeg kan bruke den til litt spilling (og alt annet nå som min bærbare er hos InfoCare som er usannsynlig treige med å reprarere den). Har koblet til et Netgear usb-adapter, som er koblet til hjemmennettverket. Problemet er at jeg ikke får brukt det. Får f. eks bare "siden kan ikke vises" i Firfox og får ikke koblet til MSN. Når jeg klikker "reprarer" under nettverksinnstillinger går det bra å deaktivere og aktivere nettverkskortet, men den klarer ikke å fornye ip-adressen. Kanskje knotete foklart, men noen som kan hjelpe meg?
Windows8 Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Prøv å reset den trådløse routeren eller legg til siste drivere for USB-adapteren din.
eppis Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 før du reseter routeren gjør litt enkel feilsøking.... sett en statisk ip og prøv og ping en ekstern ip/side samt også routeren din se hva du får av resultater. Prøv også og slå av firewall/antivirus software som kansje sperrer for deg. hva sier ipconfig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå