Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problem, en gutt, to jenter han har følelser for.


Gjest Mr.Random

Anbefalte innlegg

Gjest Mr.Random

Problemet er som sagt i emnetittel.

Jeg er en registert bruker, men vil ikke poste med den brukeren.

 

Vel, problemet mitt er at jeg har en kjæreste. Jeg elsker henne over alt, men for mine tanker er det tydeligvis ikke godt nok, da jeg er, hva skal jeg si, hemmelig forelsket i en annen også.

Begge er to flotte jenter og begge har sprudlende og utrolige personligheter.

 

Jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre, da jeg ikke vil være utro mot kjæresten min, men allikevel også har lyst til å prøve meg på denne andre jenta.

Noen som har noen råd?

Vennligst hold en normal skrivemåte, og ikke kom med teite kommentarer.

Og helst ingen "Du vet hva som er riktig", for det er ikke det som er poenget..

 

Kan legge til at begge jentene har hatt det ganske vanskelig før og i det siste. og jeg vil så gjerne kunne gjøre begge lykkelige på en eller annen måte..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Mr.Random

Vært sammen med kjæresten i ca 1 mnd.

Og jeg har likt den andre omtrent like lenge som kjæresten.

Om hun er like forelsket i meg som jeg er i henne har jeg ingen anelse om.

Og jeg tør ikke spørre=(

Lenke til kommentar

Jeg har ingen tvil om at du er overstadig forelsket i hun du er sammen med, men om dere har vært sammen i en måned så tror jeg du overdriver litt (sett med objektive øyne) når du sier "elsker henne over alt".

 

For hvis du elsker henne over alt så vil du gjøre alt du kan for å ikke såre henne. Det vil si at du ikke kommer til å prøve deg på denne andre damen med mindre kjæresten din gir deg tillatelse til det. Men bare det å spørre om en slik tillatelse vil sannsynligvis såre kjæresten din så det er noe du ikke kommer til å be om.

 

Derfor er det enkelt. Hvis du elsker kjæresten din over alt så kommer du aldri til å være mer enn en venn (eller heller bekjent) av denne andre dama. Hvis du prøver deg på henne så vil du enten bli en bedrager eller så vil du såre kjæresten din og da elsker du henne ikke over alt.

 

Jeg beklager hvis dette høres flåsete ut, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Problemet er som sagt i emnetittel.

Jeg er en registert bruker, men vil ikke poste med den brukeren.

 

Vel, problemet mitt er at jeg har en kjæreste. Jeg elsker henne over alt, men for mine tanker er det tydeligvis ikke godt nok, da jeg er, hva skal jeg si, hemmelig forelsket i en annen også.

Begge er to flotte jenter og begge har sprudlende og utrolige personligheter.

 

Jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre, da jeg ikke vil være utro mot kjæresten min, men allikevel også har lyst til å prøve meg på denne andre jenta.

Noen som har noen råd?

Vennligst hold en normal skrivemåte, og ikke kom med teite kommentarer.

Og helst ingen "Du vet hva som er riktig", for det er ikke det som er poenget..

 

Kan legge til at begge jentene har hatt det ganske vanskelig før og i det siste. og jeg vil så gjerne kunne gjøre begge lykkelige på en eller annen måte..

 

You got yourself quite the piggle there, son. Desverre er det ingen måte å gjøre det rette på enn å følge den evige stien med klisjéer. The truth. Spytt ut, så vet du i hvert fall at du ikke har ført noen bak lyset. Reaksjonen blir sikkert litt småvoldsom, but still. Da vet du at du har gjort det som trengs. Din ærbødighet tvinger fram en lignende reaksjon hos damene dine.

 

Det er forresten ingen bedre måte å gjøre det på. På dette viset blir ikke begge fornøyde, men dem for sannheten på et pent dekket bord istedet for å sirkle rundt grøten. Du slipper å glippe en kveld å være utro. Og eller verre ting.

Lenke til kommentar
Ville ikke sagt en dritt og ventet til følelsene for hun andre kjølnet.

 

Hvordan kan han gjøre det når han så og si fikk følelser for begge sammtidig. Så har han vært sammens med damen sin i en måned nå. Med andre ord, det er rimelig ferskt. Så at han forteller om følelsene sin for hun andre kan da ikke skade noe som såvidt har påbegynt:)

 

Men noe sier meg at trådstarter ikke er særlig gammel da han allerede elsker damen sin etter 1 måned alt, og imens har følelser for ei annen.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Jeg har ingen tvil om at du er overstadig forelsket i hun du er sammen med, men om dere har vært sammen i en måned så tror jeg du overdriver litt (sett med objektive øyne) når du sier "elsker henne over alt".

 

For hvis du elsker henne over alt så vil du gjøre alt du kan for å ikke såre henne. Det vil si at du ikke kommer til å prøve deg på denne andre damen med mindre kjæresten din gir deg tillatelse til det. Men bare det å spørre om en slik tillatelse vil sannsynligvis såre kjæresten din så det er noe du ikke kommer til å be om.

 

Derfor er det enkelt. Hvis du elsker kjæresten din over alt så kommer du aldri til å være mer enn en venn (eller heller bekjent) av denne andre dama. Hvis du prøver deg på henne så vil du enten bli en bedrager eller så vil du såre kjæresten din og da elsker du henne ikke over alt.

 

Jeg beklager hvis dette høres flåsete ut, men sånn er det bare.

 

Word!

Lenke til kommentar
Problemet er som sagt i emnetittel.

Jeg er en registert bruker, men vil ikke poste med den brukeren.

 

Vel, problemet mitt er at jeg har en kjæreste. Jeg elsker henne over alt, men for mine tanker er det tydeligvis ikke godt nok, da jeg er, hva skal jeg si, hemmelig forelsket i en annen også.

Begge er to flotte jenter og begge har sprudlende og utrolige personligheter.

 

Jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre, da jeg ikke vil være utro mot kjæresten min, men allikevel også har lyst til å prøve meg på denne andre jenta.

Noen som har noen råd?

Vennligst hold en normal skrivemåte, og ikke kom med teite kommentarer.

Og helst ingen "Du vet hva som er riktig", for det er ikke det som er poenget..

 

Kan legge til at begge jentene har hatt det ganske vanskelig før og i det siste. og jeg vil så gjerne kunne gjøre begge lykkelige på en eller annen måte..

Du er IKKE forelsket i begge. Hadde du vert det hadde kun en av dem vert aktuell. Du er derimot hypp på minst en av dem, muligens begge. Du er redd for å miste hun du har, fordi du ikke vet hva du får hos hun andre. Eventuelt at du bare vil ha i pose og sekk.

 

Hva du gjør og ikke gjør driter jeg for så vidt i, så lenge du spiller med 100% åpne kort for begge.

 

Mitt råd sådan sett, er å kjenne på hva du faktisk føler. Å være ærlig mot seg selv er uhyre vanskelig og fører som regel til en følelse av skam. (Det er jo en grunn for at en lyver for seg selv). Men få det ut og bli ferdig med det. Jo før jo heller. Ingen av oss vet når vi dør, og da er det, etter alle solemerker, for sent for alt.

Lenke til kommentar
Gjest Mr.Random
Men noe sier meg at trådstarter ikke er særlig gammel da han allerede elsker damen sin etter 1 måned alt, og imens har følelser for ei annen.

Beklager, overdrev litt der ja :p

Men du ser poenget mitt, gjør du ikke? :)

Lenke til kommentar

Ser ikke poenget med å bare bytte kjæreste for å "bytte kjæreste", du vil ha begge, du har allerede en, du kan ikke få begge, det som mest sansynelig vil skje er at den dama du allerede har ikke blir blid på deg og dere blir uvenner, og da sitter du KANSKJE igjen med hu andre...

 

Unødvendig risiko IMHO

Endret av World Of Warcraft
Lenke til kommentar
Hva du gjør og ikke gjør driter jeg for så vidt i, så lenge du spiller med 100% åpne kort for begge.

Her er jeg uenig. Det dummeste trådstarter kan gjøre er å fortelle dama si at han muligens er forelska i ei dame til. Da mister han i hvert fall dama si, og mest sannsynlig får han ikke hu andre heller, for han aner ikke om hun liker han. Oftere blir man ikke likt, enn man blir likt. (Likt som i forelska)

Lenke til kommentar
Hva du gjør og ikke gjør driter jeg for så vidt i, så lenge du spiller med 100% åpne kort for begge.

Her er jeg uenig. Det dummeste trådstarter kan gjøre er å fortelle dama si at han muligens er forelska i ei dame til. Da mister han i hvert fall dama si, og mest sannsynlig får han ikke hu andre heller, for han aner ikke om hun liker han. Oftere blir man ikke likt, enn man blir likt. (Likt som i forelska)

Du har helt rett i det du sier. Men det gir fremdeles ikke trådstarter noen moralsk rett til å lyve for disse to pikene. Er han mann så tar han ansvar for sine handlinger og konsekvensene av sine handlinger.

Lenke til kommentar

Hvorfor er alle så sykt opptatt i at man på død og liv skal holde på kjæresten?

1 måned har de vært sammen og han fikk følelser for hun andre omtrent fra starten av forholdet til kjæresten....

Er det bare meg som ser at han ikke er klar for noe forhold?

 

Mr.Random, detter er hva du burde gjøre :

Slå opp med kjæresten din, vær mest mulig ærlig.

Siden dere er i startfasen kan vennskap fortsatt være en mulighet.

Bli venner med hun andre du liker også.

Du er IKKE klar for noe monogamt forhold, verken med hun ene eller hun andre.

 

Starten av et forhold SKAL være en tid der man er så forelsket i kjæresten sin at man ikke kan tenke seg noen andre.

 

Jeg vet at mitt råd er det hardeste, men er det riktige.(for dere alle 3)

Lenke til kommentar
Hva du gjør og ikke gjør driter jeg for så vidt i, så lenge du spiller med 100% åpne kort for begge.

Her er jeg uenig. Det dummeste trådstarter kan gjøre er å fortelle dama si at han muligens er forelska i ei dame til. Da mister han i hvert fall dama si, og mest sannsynlig får han ikke hu andre heller, for han aner ikke om hun liker han. Oftere blir man ikke likt, enn man blir likt. (Likt som i forelska)

 

Uenig? Er det ikke å forvente at man behandler damene med gjensidig respekt? Istedet for å villede dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...