Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Irriterende hakking, også idle


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en veldig irriterende hakking/lagging på pcen, som skjer ca hvert andre minutt. :no: Bilde og lyd hakker i et par sekunder nesten som fps-lag, før det stopper og alt blir som normalt. Dette skjer uansett om jeg spiller eller bare er på internett. Når hakkingen oppstår i f.eks. spill får jeg ikke framerate-drop selv om det føles slik ut. Fps er akkurat den samme. :hmm:

Hakkingen har vært der hele tiden fra jeg kjøpte pcen.

 

Jeg har vista home premium 64 bit.

 

Hardware er 2 hd radeon 4870 i crossfire, intel E8400, Foxconn X38A og 4 gb RAM 800mhz.

 

Har noen en anelse om hva som kan være feil, og om jeg kan gjøre noe med det, eventuelt om noe burde byttes ut i pcen?

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du sjekket taskmanager om det er en slags "peak" i forbruk når dette skjer?

 

isåfall ta en tur innom programmer og funkjsoner og slett uønsket programvare. restarte.

 

kjør følgende programmer:

 

Ccleaner - for å fjerne gamle filer etc

malwarebytes' antimalware - fjerne grums, virus etc.

 

så prøver du å lukke alle programmer på maskinen din. (de som har ikon nede til høyre) og ser om det blir bedre, stopper laggen så vet du hvilket program som lager problem og reinstallerer dette.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Jeg tror ikke det har noe med programmer å gjøre. Det har vært sånn hele tiden, også før jeg installerte noe eller var på nettet. Så jeg tviler veldig sterkt på at det er virus osv.

Hakkingen får ikke pcen til å jobbe tyngre eller noe sånt, det er mer som det skjer en forsinkelse eller noe, så bilde og lyd hakker. Når det hakker så høres lyden "elektronisk ut". Litt som forstyrrelsen en radio får når den står ved siden av en mobil.

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Jeg tror ikke det har noe med programmer å gjøre. Det har vært sånn hele tiden, også før jeg installerte noe eller var på nettet. Så jeg tviler veldig sterkt på at det er virus osv.

Hakkingen får ikke pcen til å jobbe tyngre eller noe sånt, det er mer som det skjer en forsinkelse eller noe, så bilde og lyd hakker. Når det hakker så høres lyden "elektronisk ut". Litt som forstyrrelsen en radio får når den står ved siden av en mobil.

 

Hadde nøyaktig samme problem i min pc, det var en RAM-brikke som ikke satt helt fast i HKet. Last ned Memory Diagnostic test for ditt operativsystem, den sjekker ramen. www.download.com

Lenke til kommentar

YESH! (jaaaaaaa!)

Nå har jeg endelig funnet ut hva som er feil :D

Det er den trådløse usb adapteren som ikke fungerer ordentlig. Leste tilfeldigvis en erfaring om den, og der sto det at de forårsaket lagg hvert 63. sekund.

 

link

 

Til alle som leser dette, ikke kjøp Linksys WUSB300N Wireless USB adapter.

 

Skal stikke å bytte den i morgen :)

Endret av GunnarGul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...