Gå til innhold

Blackberry 8820 - WIFI problemer og annet rundt telefonen.

iden

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går byttet jeg til meg en Blackberry 8820, byttet i god tro om at det bare var å sette denne opp, så var det trykk og lek.

Men det viser seg jo selvfølgelig det at det hele er noe mer komplisert.

Jeg har Netcom og ingen form for spesial abo. i forhold til denne telefonen.

De vanlige funksjonene fungerer, men jeg får ikke kommet meg online med WIFI-funksjonen.

Jeg får koblet meg opp til det trådløse hjemmenettverket, tildelt IP etc. Men kommer ikke videre.

Når WIFI er koblet til, så kommer det opp et GULT ikon med en strek over og ikke et grønt med hake, slik som på Mobile Network.

Hva er det som gjør dette?

Hvordan kommer jeg meg online uten et spesial-abonnement via WIFI og ikke Edge?

Jeg har lest igjennom en how-to på crackberry, men ble ikke klokere, eller dvs. at jeg kom ikke videre.

Tenkte jeg skulle oppdatere til nyeste OS-versjon, men installasjonsprogrammet henger selv -selvfølgelig- under installasjon på pc'en. (har 4.2 nå som uansett burde duge)

Begynner å bli noe frustrert her, leser ting opp og ned og skjønner igrunn ikke en dr***..

Og hvordan installerer jeg tredjeparts programmer på denne, som f.eks Opera etc når jeg ikke har tilgang til nett via den Browseren som er installert som default?

Er meget fornøyd med telefonen ellers, kjapp og fin i forhold til mye annet jeg har testet, og tastaturet er jo herlig. Så det må da være muligheter her?

Tips og triks mottas med stooooor takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser det at jeg får opp en "Error: VPN profile is not found" under WIFI-Diagnostics..

Jeg er jo ikke ute etter å bruke VPN i det hele tatt, jeg vil bare kunne surfe/laste ned tredjeparts programmer osv.

Så spørsmålet jeg hovedsaklig er ute etter å få svar på er:

Er det i det hele tatt mulig å kunne koble seg til trådløst internett UTEN å opprette abonnement hos f.eks Trigcom etc?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...