Pjuus Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 (endret) *nevermind* Løst det. Endret 22. oktober 2008 av Pjuus
Johannne Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Hei alle sammen Jeg trenger litt hjelp til en innlevering jeg har i historie. "Vurder ulike ideologiers betydning for mennesker, politiske bevegelser og statsutvikling på 1900-tallet" Altså skal man vel finne konsekvensene av ideologiene? Ideologiene er i hovedsak: sosialisme, liberalisme og konservatisme, men kan også ta med naszisme, fascisme og kommunisme. Håper noen kan hjelpe, jeg har søkt på nettet og lest i boka, men finner ingenting om det. Faget ditt er historie. Som jeg forstår oppgaven, skal du bruke dine historiekunnskaper om 1900-tallet. I tillegg til de ideologiene du nevnte, har vi for eksempel framveksten av fagforeninger i kjølvannet av industrialismens utvikling. Fagforeningene (LO) og sosialdemokratiet (velferdssamfunnet) har påvirket både enkeltmennesket, samfunn og stater. Og nettet vrimler av info! - Ikke begrens deg til ordet konsekvens, ordet betydning gir deg mere å spille på. Du kan også beskrive nedbyggingen av samme velferdssamfunn og den samtidige fremvekst av en annen ideologi; den tidsaktuelle økonomiske liberialismen. Lykke til!
Pjuus Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Skrevet 22. oktober 2008 (endret) [..] Endret 22. oktober 2008 av Pjuus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå