olavgb Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Etter noen problemer med en ubuntu installasjon som førte til error 17 i grub oppstarten, kjørte jeg "FIXMBR", så da fikk jeg hvertfall bort error 17 i oppstarten så jeg fikk logget meg inn i windows igjen, men der oppdaget jeg nå at hele den ene harddisken på 200gb var borte! Ikke det at jeg hadde noe på den, så var ikke så farlig, bare litt kjipt allikevel siden jeg ikke finner den igjen i diskbehandling, ikke partition magic heller.. Under oppstarten så står alle 3 harddiskene oppført som koblet til, prøvde også å se om jeg fikk funnet den og evnt formatert/opprettet ny partisjon under windows installasjonen, og der finner den den, men står jeg ikke har noen tilgang til den :S Så samtidig står det at skjermkortdriveren ikke er installert, noe jeg også merker godt hver gang jeg blar/flytter i noen vinduer. jeg har selfølgelig prøvd å laste ned og intallere ny driver, så da står det at den er intallert i enhetsbehandlingen, inntil jeg har fått restartet, da står det at den ikke har noen driver igjen :S Lukter jeg en flash av BIOS? Eller noen andre tips? Har Abit KN9 SLI og GeForce 8800GTS om det skulle ha noe å si. Mvh Olav B, G
olavgb Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Fikk tilgang på den via Ubuntu Live-CD, og GParted, så har fått fikset harddisken i windows nå Men da gjenstår det fortsatt det med skjermkortet allikevel :/ Mvh Olav B, G Endret 20. oktober 2008 av olavgulb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå